Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цунода: Едва не получих инфаркт, когато бях извикан отново в бокса

Цунода: Едва не получих инфаркт, когато бях извикан отново в бокса

1618
0
Юки Цунода
Юки Цунода, снимка Ред Бул Контент Пуул

Юки Цунода коментира случилото се в заключителната фаза на Гран при на САЩ. Пилотът на Алфа Таури призна, че „едва не е получил инфаркт, когато отново е бил извикан в бокса“. В крайна сметка Цунода бе много доволен от резултата си в Остин.

Цунода записа доста силно състезание в САЩ. Японецът се движеше в зоната на точките след началото на заключителната фаза на надпреварата. Два тура преди финала Цунода бе извикан отново в бокса. Разбира се, 23-годишният състезател е помислил, че нещо не е наред с колата. В крайна сметка обаче тимът повика Цунода в бокса за нов комплект гуми, с които той да запише най-бързата обиколка и да добави още една точка към актива си. В крайна сметка планът на Алфа Таури сработи перфектно и японецът намери място в зоната на точките.

Цунода коментира случилото се в последните обиколки на Гран при на САЩ. Младият японец призна, че първоначално е изпаднал в паника когато е бил извикан в бокса

„Едва не получих инфаркт, когато бях извикан отново в бокса. Помислих си, че имам проблем с двигателя или нещо подобно“, сподели Цунода. „След като чух, че ще се опитаме да запишем най-бърза обиколка ми олекна малко. Въпреки това все още имаше малко напрежение. Все пак успяхме да направим най-бързата обиколка, така че всичко беше наред.“

Усилията на Цунода бяха благоприятствани и от дисквалификацията на Шарл Льоклер и Люис Хамилтън. Така той се изкачи до осмото място в класирането и събра общо 5 точки. Японецът бе много доволен от факта, че направи допълнително спиране, за да направи най-бързата обиколка. Традиционно подобно нещо се прави само от пилоти, които са в челото на колоната.

„Вероятно за първи път имах възможността да се боря за най-бърза обиколка в края на състезанието. Това ми хареса. Успях да управлявам добре гумите, докато накрая бях все едно в квалификационен режим. Това беше някак си вълнуващо, но в същото време ми хареса. Количеството сцепление с новите меки гуми, съчетано с малкото гориво в резервоара ме караше да се чувствам невероятно.“

„Очевидно аз бях на 100 %, докато двигателя вероятно не беше на 100%, тъй като не успяхме да презаредим напълно батерията. Но да, поне аз натисках до последно“, продължи Цунода. „Това е писта, която е доста физическа. Беше трудно, но аз просто се преориентирах и всъщност успях да се вляза в добър ритъм през голяма част от времето. В крайна сметка резултат ми беше повече от добър“, добави пилотът на Алфа Таури.

Цунода призна, че е извадил късмет заради дисквалификацията на някои от колите пред него. Но от друга страна той вярва, че е заслужавал да завърши на десето място благодарение на последните подобрения в колата

„Да, определено заслужавахме да сме на десето място. Благодаря най-вече на хората, които работят на заден план във Фаенца и Бистър и се опитват да подобрят пакета ни възможно най-много състезание по състезание.“

„Постигаме напредък малко по малко и определено усетих, че се приближаваме към P10. Ако погледнем към това състезание, все пак имах малко късмет накрая. Разбира се, всичко може да се случи като в състезание като. Просто се опитахме да бъдем около десетото място и да печелим точки колкото се може повече състезание по състезание“, завърши Юки Цунода.

Съотборник на Цунода Даниел Рикиардо финишира 15-ти в Остин. Австралиецът изпитваше огромни затруднения и в нито един момент не бе близо до зоната на точките.