Юки Цунода не бе доволен от представянето на Алфа Таури в Гран при на Бахрейн. Японецът смята, че все още не разполага с темпо, което да му позволи да се бори за точки. Цунода се надява на повече подобрения в следващите състезания и отстраняване на проблемите със сцеплението на AT04.
Цунода завърши на 11-то място в надпреварата на пистата Сахир. Японецът направи лошо потегляне и загуби няколко позиции в началната фаза на състезанието
Пилотът на Алфа Таури спечели няколко позиции заради отпаданията на Шарл Льоклер и Естебан Окон и проблемите на Ландо Норис. В крайна сметка 22-годишният състезател финишира 11-ти и бе близо до това да изпревари десетия Алекс Албон с Уилямс.
„Стартът беше от решаващо значение. За нещастие загубих няколко позиции и в първата обиколка, след което беше наистина трудно да поддържам темпото на колите пред мен“, каза Цунода.
„Все още не разполагаме с темпо, което да ни позволи да се борим за точки. В общи линии карах зад някои болиди и постоянно се пързалях заради прегряването на гумите.“
„Като цяло се нуждаем от много повече сцепление в автомобила на Алфа Таури. Надявам се, че ще можем да се развиваме през сезоните. Трябват ни колкото се може по-скоро добри актуализации в AT04. В противен случай иначе ще продължим по този начин през цялата година“, добави състезателят на Алфа Таури.
Очакваше се тазгодишният автомобил на Алфа Таури да бъде еволюция на своя предшественик. Още по време на представянето бе разкрито, че екипът от Фаенца успял да намали теглото на AT04 и да подобри представянето му на пистата.
Цунода обаче не бе съгласен с тези твърдения. Японецът заяви, че автомобилът му все още изпитва сериозни затруднения на правите заради генерирането на повече челно съпротивлението. Той добави, че на моменти е бил 12 км/ч по-бавен от колата на Уилямс при движение без DRS.
„В настоящия момент автомобилът ни без DRS е с 12 км/ч по-бавен от Уилямс. Това е твърде много. От една страна при нас има прекалено голямо челно съпротивление на правите, а от друга липсва достатъчно сцепление в завоите“, каза Цунода.
Другият пилот на Алфа Таури Ник де Врис финишира 14-ти. Нидерландецът мина едно място напред в края на надпреварата в Бахрейн заради допълнителния стоп на Гуаню Жу.
polaroid thread incoming! 📸🇧🇭 pic.twitter.com/u6JxiSReFy
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) March 9, 2023