Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Джеймс Алисън на път да подпише с Мерцедес

Джеймс Алисън на път да подпише с Мерцедес

53
0

Джеймс Алисън е на път да сключи договор с Мерцедес. Името на бившия технически директор на Ферари и Лотус бе свързано и с Макларън, след като Рон Денис бе принуден да напусне ръководните си постове тази седмица. Алисън е в чудесни отношения с Ерик Булие от времето, когато и двамата работеха в Енстън. По-рано се говореше, че води преговори и с Ред Бул.

Според информация на motorsport.com обаче от Уокинг и Милтън Кийнс съобщили, че нямат място за Алисън във вече утвърдените си технически структури. В същото време бъдещето на Пади Лоу в Мерцедес не е ясно в дългосрочен план. Британският специалист водел преговори за възнаграждението си. По-рано през този сезон неговото име пък бе свързано с Ферари.

От Мерцедес може би се опитват да си осигурят предварително възможността да подпишат с Алисън, ако Лоу напусне. Ако тимът има такава опция, то тя би могла да доведе до промени в преговорните позиции между Пади и отбора.

Другата възможност е да се търси място на Алисън в настоящата техническа структура на Мерцедес. В отбора работят немалко големи имена още от времето на Рос Браун.

Лоу и Тото Волф са отказали коментар относно евентуално привличане на Алисън.

48-годишният Джеймс Алисън се присъединява към аеродинамичния отдел на Бенетон във Формула 1, след като завършва Кеймбридж през 1991 г. Изкарва известно време в Ларус като шеф на аеродепартамента, след което в средата на 90-те години на миналия век се връща в Бенетон, където заема същия пост. През 2000 г. се присъединява към Ферари и остава там в продължение на пет години. Следва ново връщане в Енстън, като тимът вече е Рено, а Алисън става заместник-технически директор. През 2009-та инженерът оглавява техническата структура на екипа. Напуска тима (вече като Лотус) през май 2013 г. и от юли е технически директор във Ферари.

Джеймс Алисън напусна Скудерията в средата на 2016-та, за да се върне във Великобритания и да е с трите си деца, след като съпругата му почина през март. Освен личните причини обаче, се твърди, че инженерът е имал сблъсъци и със Серджо Маркионе. Президентът на Ферари искал определени резултати от техническия директор и изобщо не приемал добре обяснения защо определени постижения са невъзможни в даден момент.