Начало Избрани Д-р Марко няма намерение да се пенсионира

Д-р Марко няма намерение да се пенсионира

748
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Майкъл Потс

Д-р Хелмут Марко няма намерение да се пенсионира. Съветникът на Ред Бул не иска да си тръгва от падока на спорта, освен ако не бъде уволнен.

Австриецът е директор на програмата на Ред Бул за млади пилоти от 1999 г. и е ключова фигура в тима от F1 от сезон 2005. Тогава компанията за енергийни напитки направи официалния си дебют като самостоятелен отбор.

Въпреки че е на 79 години, Марко продължава да пътува постоянно с тима и да присъства на всеки състезателен уикенд. Австриецът каза, че все още се чувства достатъчно добре, за да бъде постоянно в падока на F1.

Всичко е история на страстта. Самият аз съм голям ентусиаст. Обожавам този спорт и обичам да побеждавам“, каза Марко пред френския седмичник Auto-Hebdo.

Нито една от дейностите не е стресираща за мен. Чувствам се добре. Стига да мога да продължа да върша тази работа както трябва и да не ме уволнят, ще го направя!“

Д-р Марко е представител на Ред Бул и съветник на съоснователя на компанията за енергийни напитки Дитрих Матешиц, Бившият пилот от F1 има за задача да следи пилотите и да контролира представянето на Ред Бул и Алфа Таури. Същевременно той оставя оперативната работа на двата тима в ръцете на Кристиан Хорнер и Франц Тост.

Най-добрият период за Ред Бул Рейсинг започна след идването на Себастиан Фетел през 2009 г. Германецът спечели 4 състезания в дебютната си кампания с главния тим. После последваха четири поредни титли за Фетел и Ред Бул в периода 2010-2013 г.

От 2014 до 2020 г. австрийският екип не успяваше да се пребори с Мерцедес. Германският производител имаше значително предимство след старта на турбо-хибридната ера. Миналата година Ред Бул успя да вземе титлата при пилотите благодарение на Макс Верстапен. Нидерландецът успя да изпревари Люис Хамилтън в последната обиколка на изключително спорната Гран при на Абу Даби.

Д-р Марко сподели, че спечелването на първенството с Верстапен е бил най-великия момент за него в F1.

„Така е, защото сложихме край на голямата доминация на Мерцедес, която започна през 2014 г. Точно тогава бяха въведени нови правила за двигателите“, каза 79-годишният австриец.

През всичките тези години изстрадахме много. Хонда положи огромни усилия, за да осигури качествен двигател. След това спечелихме титлата с пилот от нашата академия и победихме седемкратен световен шампион. Разбира се, това беше най-великият момент за мен в F1.“

Д-р Марко има ключова роля в дебюта на Верстапен във Формула 1. Нидерландецът влезе в световния шампионат през сезон 2015, когато бе само на 17-годишна възраст. Съветникът на Ред Бул се гордее както с постиженията на Верстапен-младши, така и с неговото израстване през годините.

Вярно е. Лично аз го наричамПроектът Верстапен“  каза Марко. „Баща му Йос взема решение Макс да поеме този път още от ранна детска възраст. Той беше много строг към него. Очевидно това е бил правилния метод за възпитание.“

След титлата му почувствахме голямо облекчение в цялото им семейство. С победата си те постигнаха това, което отдавна искат. Също така изпълниха целта си.“

Макс винаги се е сблъсквал с огромен натиск от страна на Йос. Той продължава да бъде по-строг и взискателен към своя син.“

Всичко това го направи по-зрял. Той е на 24 години и е един от най-младите световни шампионат. Останалото вече ще бъде само бонус“, добави д-р Хелмут Марко.