Начало Рали Двама чужденци водят на рали Сливен след първата отсечка, Григоров начело в...

Двама чужденци водят на рали Сливен след първата отсечка, Григоров начело в HRT

57
0

Двама чуждестранни пилоти водят в рали Сливен след първата отсечка от 36-ото издание на надпреварата. Това са Рашид Ал Кетби с Форд Фиеста R5 (на втората снимка) от ОАЕ и румънският състезател Валентин Порчистеану с Мицубиши Лансър Ево 9. Алкетби, който спечели и рали България по-рано през годината, постигна най-добро време в специалния етап по улиците на Сливен с дължина от 4.56 км.

Той изпревари с 3.2 сек Порцистеану, който направи и шоу за феновете, завъртайки автомобила си на два пъти след края на пробега си по етапа. Трети в отсечката и най-добър от българските пилоти се оказа Йордан Атанасов с навигатор Ангел Башкехайов с Мицубиши Лансър Ево 9. Той изостана на 5.6 сек от водача.

4-и е Мартин Сурилов със същия автомобил, а едва 5-о време постигна победителят от последното рали Твърдица-Елена и основен фаворит за титлата тази година Пламен Стайков с навигатор Давид Кварацхелия също с Мицубиши Лансър Ево 9.

В шампионата на Хюндай Рейсинг Трофи (HRT) най-бърз бе Григор Григоров (на първата снимка), следван на 11.1 сек от Христо Геров. Трети е Симеон Симеонов на 17 сек. Четвъртият заявен пилот на Хюндай за участие – Мирослав Ангелов се отказва в последния момент заради семейни проблеми.

„В сравнение с миналата година, през този сезон съм променил много неща, коментира Григоров. – Сега имам по-агресивен стил на каране, а тогава бях по-страхлив и трупах километри. Мога да кажа, че съм съвсем различен човек на трасето. Тази година и навигаторът ми е друг. Даниел Миленков е на моите години и комуникацията между нас е по-лесна. Вече няма пилот-навигатор-кола, а сме едно цяло. Относно състезанието, мога да кажа, че за мен Сливен е в топ 3 на любимите ралита.“ 

Първата отсечка поднесе неприятни изненади на някои от претендентите за добро класиране в рали Сливен. Фаворитите за първото място в група Е Калин Бенчев/Александър Спиров със Субару Импреса скъсаха предна дясна полуоска на старта на етапа, а по-късно колата им угасна на един от обратните завои заради проблеми с резервоара.