Начало Други Две победи за Ситроен в третия кръг от WTCC

Две победи за Ситроен в третия кръг от WTCC

55
0

Ситроен постигна две победи в третия кръг от световния шампионат за туристически автомобили (WTCC – World Touring Car Championship) за 2016 г., който се проведе на пистата Хунгароринг до Будапеща (Унгария): Мехди Бенани и Хосе Мария Лопес се справиха най-добре в необичайните за това трасе дъждовни условия.

В първата надпревара заводските екипи на Ситроен и Хонда допуснаха стратегическа грешка и сложиха сухи гуми на автомобилите си. Фаворитите, сред които Лопес, Иван Мюлер, Тиаго Монтейро и Роб Хъф се озоваха много назад в колоната и завършиха извън точките. Бенани, който кара за екипа на Себастиен Льоб в WTCC, води от старта до финала. Съотборникът му Том Чилтън пък тръгна от 10-а позиция на грида, а стигна до подиума, превръщайки победата на тима на деветкратния WRC шампион в двойна. Трети завърши Ники Кетсбърг с Лада, следван от Фредрик Екблом (Волво), Габриеле Таркини (Лада), Хуго Валенте (Лада) и т.н.

„Изключително удовлетворяващо представяне”, радваше се Чилтън след финала. „Жалко само, че Льоб не беше тук, защото мисля, че щеше да е наистина доволен. Изумително е да завършиш втори, след като си тръгнал десети, като дори наближавах Мехди към финала на надпреварата. Искаше ми се само да има още няколко обиколки…”

Самият Бенани трудно можеше да повярва, че е спечелил на мокро и бе изключително щастлив от постижението си: „Опитах се да направя добър старт и да отворя малка разлика, което ми даде увереност за по-нататъшната част от състезанието. Постарах се да карам колкото се може по-стабилно, но в подобни условия се иска много смелост, за да се задържиш на пистата. Много пъти бях на косъм да излетя, но когато се състезаваш срещу най-добрите пилоти в света, трябва и да караш на ръба.”

Във второто състезание Лопес, който бе затворен с обиколка в първия старт, взе реванш въпреки натиска от Хъф и Мюлер. Аржентинецът не допусна да бъде задминат, докато зад него се разигра истинска драма. В десетия тур Хъф и Мюлер се сбутаха в битката за втора позиция, четирикратният WTCC шампион излетя встрани, отвори прекалено широко кривата и бе задминат и от Монтейро. Впоследствие стюардите постановиха, че маневрата на британския пилот на Хонда е била против правилата и го наказаха с минаване през бокса. Мюлер завърши втори пред Монтейро, Тед Бьорк (Волво), Чилтън, Хъф, Том Коронел (Шевроле), Бенани, Валенте и т.н.

В генералното класиране води Лопес със 106 точки пред Монтейро – 94, Бенани – 77, Хъф – 60, Мюлер – 54 и т.н. При конструкторите начело е Ситроен 263 пред Хонда – 223, Лада – 133, Волво – 66.

„След трудностите в първото състезание опитахме някои неща, основно сложихме гуми за мокро, което донесе основната разлика!”, пошегува се Лопес. „Беше безкрайно сложно постоянно да търсиш добри траектории при това сцепление, в нито един момент не се почувствах комфортно, защото постоянно някой атакуваше. Първо Иван ме гонеше упорито след прибирането на сейфти кара. Изостана малко, след като Хъф атакува него, а после Роб се приближи страшно много и наказанието му наистина ми помогна.”

Мюлер го подкрепи с обяснението, че условията на пистата са били неимоверно сложни и той дори не помни толкова трудности на Хунгароринг. Що се отнася до инцидента с Хъф, Иван бе категоричен, че вината е у съперника му: „Бях избутан от автомобил на Хонда за четвърти път тази година. Според мен е малко прекалено в рамките на три състезания. Но съм доволен от второто място и от уикенда си като цяло, особено от старта си във втората надпревара. Така че можем да извлечем доста позитиви. Два Ситроен-а спечелиха първото състезание, два Ситроен-а – второто, което е чудесно. Но следващия път трябва да направим по-добър избор на гуми.”

Хъф бе на противоположното мнение и бе особено недоволен от непостоянството на стюардите при налагането на наказания: „Решението бе крайно тежко. Реакциите в социалните медии и в коментара го показват. И според мен това се дължи на непостоянството при налагане на санкции. Излязохме от първи завой, Ситроен-ът се защитаваше и след това свърна надясно – на практика „скочи” направо пред мен и спря рязко. Все едно ме тестваше! Но не беше нещо, което не се е случвало преди, когато не е било проблем. Назад в колоната имаше удари без каквито и да са последствия.”

Следващата надпревара от WTCC е на 6-8 май в Мароко.