Гледайки последното състезание за ГП на Китай, два елемента от надпреварата ми направиха силно впечатление и ми се иска да чуя повече информация и вашето мнение за тях.
Първият въпрос е за множеството елементи (крилца) върху предпазната halo структура. Доста отбори (Ферари, Торо Росо, Рено, Форс Индия, ХААС, извинете ме, ако бъркам) забелязах да имат такива. Какво е позволено да има като компоненти върху хало системата и как се тълкуват тези крила? Защо не всички отбори ги ползват? И имат ли връзка тези елементи с големия прогрес на скудерията в последните състезания?
Вторият въпрос е свързан отново с елемент, който забелязах по време на квалификацията за ГП на Китай. От чохлите на гумите, докато колата беше в пита (не помня на кой отбор), стърчаха кабели, които идваха от структурата над болида в бокса. Каква е функцията на тези кабели, след като беше и до колкото си спомням все още е, забранено подгряването на гумите чрез чохлите им, или бъркам? Ако е някакъв вид комуникационен кабел, какво измерва той, след като има специални сензори за следене на температурата, дори когато колата е в движение?
Въпросъте задава Николай Николов