ФИА прави крачка назад по отношение на суровите наказания за пилоти, които използват ругатни. Мохамед бин Сулайем призна, че е готов да направи промени в Международния спортен кодекс и да разхлаби малко мерките, наложи в началото на годината.
Ходът на Бин Сулайем идва в отговор на конструктивната обратна връзка от страна на пилотите в различните шампионати на ФИА. Всички искат преразглеждане на въведеното в началото на годината Приложение Б в Международния спортен кодекс (ISC).
ISC служи като основополагаща рамка за моторните спортове. На негова основа се създават специфични за всяка категория правила. Тази година ФИА въведе Приложение Б- нещо като матрица с предложени наказания за нарушения, свързани с членове на МСК, включително ругаене и псуване.
ФИА неколкократно защити допълнението. Според федерацията, че то има за цел да насърчи социалната отговорност и да осигури последователност на наказанията.
Допълненията в спортния кодекс бяха посрещнати с широка критика от състезатели, експерти, медии и фенове. Те я възприеха като грубо превишаване на правата от страна на Бин Сулайем. Противопоставянето се засили и поради непоследователното прилагане на глоби и непредвидените последици
Пилотите от WRC бойкотираха ФИА по време на рали Сафари в Кения, отказвайки да дават интервюта след сесиите. Някои пък го направиха на родните си езици, вместо на английски. По-късно те постигнаха споразумение с ФИА относно използването на ругатни. Миналия уикенд те отново започнаха да правят коментари след края на всеки етап.
Техните колеги от F1 също се обявиха против тази прекомерна цензура. Макс Верстапен се въздържа да коментира наказанието, което получи в Гран при на Саудитска Арабия. Той се позовава на опасенията от наказания, които могат да варират от солени глоби до отстраняване от дадено състезание.
В началото на месеца Карлос Сайнц беше глобен за това, че пропусна церемонията по изпълнение на националния химн в Япония. Но в други случаи нямаше наказания въпреки използването на вулгарен език. Всички тези несъответствия подхраниха допълнително недоволството на заинтересованите страни.
Вчера Бин Сулайем публикува пост в страницата в Инстаграм. В нея той признава загрижеността и изрази готовност за преразглеждане на спорните правила.
„След конструктивната обратна връзка, получена от много пилоти, състезаващи се в седемте шампионата на ФИА, обмислям да направя подобрения в Приложение Б“, написа той. „Като бивш рали пилот разбирам по-добре това, което ми казаха пилотите.“
„Приложение Б е ключова част от Международния спортен кодекс и е от основно значение за това да ни помогне да гарантираме, че нашият спорт е достъпен за всички семейства. Хората създават правилата и хората могат да ги подобряват. Този принцип на непрекъснато усъвършенстване е нещо, в което винаги съм вярвал, и е сърцето на това, което правим във ФИА.“
Вижте тази публикация в Instagram.
Все още не са обявени конкретни срокове или подробности за предложените промени. Въпреки това коментарите на Бин Сулайем бележат значителна промяна в позицията му. Това подсказва желание да се отговори на опасенията на пилотите и да се възстанови балансът в регулаторния подход на ФИА.