Антонио Феликс да Коща беше дисквалифициран от първия старт в Мизано. Пилотът на Порше загуби победата на италианското трасе заради техническа неизправност в неговия болид. Така той си тръгна с празни ръце от надпреварата. Дисквалификацията на Да Коща означава, че победата отива при Оливър Роуланд. Второ място заема Джейк Денис, а последното място на подиума отива при Максимилиан Гюнтер.
TAG Heuer Porsche’s António Félix da Costa has been disqualified from the Misano E-Prix Round 6 as his throttle damper spring was not found in conformity with the regulations.
Nissan’s Oliver Rowland inherits the race win. #MisanoEPrix pic.twitter.com/EV31dunsBk
— Formula E (@FIAFormulaE) April 13, 2024
Да Коща спечели първия старт на пистата Мизано, който се проведе вчера. Португалецът потегли извън топ 10 и записа едно от най-силните състезания в кариерата си. Така той записа първи успех от началото на сезон 2023-24 във Формула Е и втори с отбора на Порше
За нещастие радостта на Да Коща беше прекалено кратка. Португалецът беше дисквалифициран няколко часа след края на надпреварата след инспекция на неговия болид от страна на ФИА. Оказа се, че една от пружините на педала на газта не отговаря на правилника. Следователно Да Коща беше изваден от крайните резултати на състезанието и губи победата си.
„При проверката след състезанието беше установено, че пружината на амортисьора на газта, монтирана в автомобил №13 по време на състезанието, не съответства на един от трите допълнителни елемента, обявени в каталога GEN3 Spark“, се казва в изявление на ФИА.
„Мениджърът на отбора и представителят на производителя обясниха, че от началото на сезон 9 не са променяли пружината на дроселовия амортисьор. Мениджърът на отбора прие, че запечатаната част, както е показано в приложението към Технически доклад 13, е била монтирана в автомобил 13. Тя също така е била запечатана в присъствието на главния механик на отбора.“
„Мениджърът на отбора заяви също така, че в списъка на Spark не е била посочена запечатаната част. Той също така обясни, че обикновено промените в каталога на Spark са подчертани. Следователно всички да могат да видят промените, но не и премахванията.“
„Техническият делегат на ФИА потвърди тази процедура. Представителите на Spark потвърдиха, че тази част е включена в списъка с части на автомобилите от Gen2, но не и на настоящия автомобил от Gen3. Те също така потвърдиха, че премахването на части от този каталог не е подчертано, нито пък е отменено.“
Самият Да Коща също коментира решението на ФИА да го дисквалифицира
„Пружината на амортисьора на газта е оригинална част от Spark. Тя е използвана през цялата минала година и е била премахната от правилника, без да бъдат уведомени отборите. Колко други автомобила там са с тази пружина?“, заяви Да Коща.
Порше обяви намерението си да обжалва дисквалификацията. Германският отбор разполага с няколко дни, за да реши дали да продължи да се занимава с въпроса
Междувременно Оливър Роуланд беше обявен за победител в първата еПри на Мизано. Това е първи успех за британеца от сезон 2019-20 и общо втори в кариерата му. Така Роуланд увеличи аванса си на върха във временното класиране.
Confirmation of the #MisanoEPrix results. pic.twitter.com/rjJ86PScl2
— Formula E (@FIAFormulaE) April 13, 2024