Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рикиардо с трета победа за сезона, удар между Розберг и Хамилтън вади...

Рикиардо с трета победа за сезона, удар между Розберг и Хамилтън вади британеца от състезанието

35
0
2014,Даниел Рикиардо,Ред Бул,Спа

Даниел Рикиардо спечели своята трета победа за сезона, която бе 50-а за Ред Бул във Формула 1. Нико Розберг завърши втори, след като още във втората обиколка имаше сблъсък със своя съотборник Люис Хамилтън, който на практика извади англичанина от състезанието. Трети се нареди Валтери Ботас от екипа на Уилямс. Четвъртата позиция остана за Кими Райконен с Ферари, а петата зае Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул. Останалите места в точките заеха Магнусен и Бътън от отбора на Макларън, Алонсо с Ферари завърши осми, следван от Серхио Перес (Форс Индия) и Данил Квят (Торо Росо).

Надпреварата започна при разкъсана облачност, като шансовете за дъжд бяха оценявани като минимални. Преди началото на загряващата обиколка се видя суматоха около колата на Фернандо Алонсо, като механиците не се изтеглиха в определеното за това време, заради което испанският пилот на Ферари  получи наказание.

Хамилтън направи чудесен старт и успя да влезе първи в Сурс. Фетел също изпревари Розберг и след добро преминаване през Червената вода се залепи зад Хамилтън. Изглеждаше, че дори ще го изпревари, но англичанинът остана от вътрешната страна на Ле Комбс. Късното спиране на Фетел пък не му позволи да вземе завоя и той загуби позиция спрямо Розберг.

Само обиколка по-късно Розберг се опита да изпревари Хамилтън на същото място в края на правата Кемел, но при влизането в Ле Комбс двата болида на Мерцедес се докоснаха, като Розберг загуби част от предното си крило, а задната лява гума на Хамилтън бе спукана, което означаваше ранно преминаване през бокса и връщане назад в класирането.

Рикиардо успя да изпревари Фернандо Алонсо и да застане на трета позиция в четвъртата обиколка в края на Кемел, а само обиколка по-късно вече бе втори, изпреварвайки и Фетел.

В осмата обиколка Ботас изпреари Алонсо и застана на четвърта позиция, докато испанецът вече бе пети пред Райконен, Магнусен и Бътън.

В началото на деветата обиколка Розберг мина през бокса на Мерцедес за смяна на предното крило и гуми. Заедно с него през питлейна мина и Райконен.

Райконен и Розберг излязоха на 14-а и 15-а позиции, а Рикиардо поведе пред Фетел, Ботас, Алонсо, Магнусен, Бътън, Перес и Хюлкенберг.

Маса, подобно на Хамилтън и Розберг сложи медиум сместа. Фетел влезе за нови гуми в 11-ата обиколка, излизайки отново с меки гуми. Германецът излезе зад Райконен и Верн, които се движеха не седма и осма позиции. Фетел бързо успя да се справи с Верн, както и идващия зад него Розберг. В 12-ия тур Рикиардо и Магнусен минаха през питлейна, като в същото време стана ясно, че Алонсо е наказан с пет секунди в бокса заради случилото се преди началото на загряващата обиколка.

Ботас и Алонсо направиха своите спирания в 13-ата обиколка, като финландецът смени гуми, а испанеца изтърпяваше наказанието си. Бътън направи влизането си в питлейна в 14-ата обиколка и Рикиардо отново излезе начело, следван от Райконен, Фетел, Розберг, Ботас, Магнусен и Алонсо.

Хамилтън се движеше на 16-а позиция, на 16 секунди зад Адриян Сутил явно с повреден под, намаляващ притискането на колата му и правещ я трудна за управление.

Розберг се опитваше да изпревари Фетел, но единственото място където имаше възможност бе в последния сектор. Той се опита да използва късно спиране на Автобусната спирка, но предната ос блокира и той с мъка успя да вкара колата в завоя. Ботас се възползва веднага от това и изпревари Розберг на Кемел.

Отпред Рикиардо успяваше да се измъкне напред и да поведе с близо пет секунди пред Райконен. Гумите на финландеца явно започваха да се износват сериозно, защото дори поставения под напрежение Фетел започваше да го настига, скъсявайки изоставането си под 4 сек.

Заради тежкото спиране и износването на предните гуми Розберг влезе в бокса в 20-ата обиколка и излезе на 11-а позиция. Той все пак успя да изпревари Хюлкенберг и Квят за една обиколка и в 21-ата вече бе девети.

Рикиардо увеличаваше преднината си с по около секунда на обиколка. Райконен пък влезе за втори път в бокса в 22-ата обиколка, докато Алонсо се опитваше да изпревари Магнусен и да излезе четвърти. Розберг спечели позиция спрямо Перес, а Фетел влезе за второ спиране в 23-ия тур.

Розберг изпревари Бътън, зад когото останаха Райконен и Фетел, и се залепи зад Алонсо. Скоро обаче върна позицията си, заради неправилно изпреварване. След спирането на Магнусен в 24-ата обиколка Рикиардо бе първи на близо 15 сек пред Ботас, Алонсо бе трети, следван от Бътън, Розберг, Райконен и Фетел. Гумите на Бътън обаче бяха към края на живота си и скоро стана жертва на Розберг и Райконен.

Без особени проблеми скоро и Алонсо бе изпреварен от Розберг. И докато германецът бе трети, Хамилтън продължаваше да се движи на 16-а позиция. Фетел изпревари Бътън, а Алонсо влезе в бокса и така пилотът на Ред Бул излезе на пета позиция зад Рикиардо, Ботас, Розберг и Райконен. Бътън бе шести, а Магнусен благодарение на по-новите си гуми успя да изпревари Хюлкенберг в борба за седмата позиция.

Рикиардо направи своето второ спиране в 28-ата обиколка и излезе втори зад Ботас. Розберг бе на по-малко от 4 секунди зад него, но австралиецът имаше предимството на по-новите гуми.

Влизането на Ботас в бокса в 29-ия тур го върна на пета позиция пред Бътън. Рикиардо отново излезе начело пред Розберг, Райконен и Фетел. В 31-ата обиколка Ботас успя да изпревари Фетел на Ле Комбс и да излезе четвърти.

Розберг влезе за последно в 34-ия тур, като от отбора решиха да рискува с меките гуми в последните обиколки. Фетел също направи последно спиране, като Розберг излезе пред Ботас който обаче успя да го изпревари на Кемел, а Фетел бе осми зад Бътън.

Розберг успя да си върне позицията от Ботас още на влизането в Бланшимо и подгони Райконен. Нямаше особени проблеми и с финландеца на правата Кемел и отново се върна на втора позиция. От екипа на Мерцедес се надяваха, че ако Рикиардо не спре в бокса, в края на състезанието Розберг ще разполага с предимството на по-новите гуми.

Разликата между двамата седем обиколки преди края бе малко под 20 сек.

В същото време красива битка за петото място водеха Магнусен и Алонсо. Испанецът определено не бе доволен от твърдия начин, по който младия датчанин се бранеше.

Розберг правеше по две секунди на обиколка спрямо Рикиардо, но въпреки това изглеждаше далеч от възможността да настигне австралиеца. Едва в последните завои на последната обиколка вероятно Розберг можеше да се добере до съперника си. От екипа на Мерцедес пък решиха да приберат Хамилтън, който нямаше никакви шансове за класиране в точките.

Четири обиколки преди края Ботас изпревари Райконен в борба за последното място на подиума. Магнусен и Алонсо продължаваха борбата за петото място, а зад тях се движеха Бътън и Фетел.

Невероятна борба две обиколки преди края се разрази между Магнусен, Алонсо, Бътън и Фетел. След изключителен екшън в крайна сметка единственото разместване бе спечелването на позиция от германеца спрямо пилота на Макларън.

Обиколка по-късно Фетел се справи и с Алонсо и натисна Магнусен.

Отпред в началото на последната обиколка Рикиардо бе на 4 сек пред Розберг. Фетел успя да изпревари и младия датчанин и да излезе пети, а Бътън се справи с Алонсо.

Рикиардо бе прекалено далеч за да бъде настигнат от Розберг, който завърши на три секунди пред съперника си. Този резултат обаче означаваше, че Розберг ще увеличи с още 18 точки своята преднина пред Хамилтън. Ники Лауда определено не бе доволен от развитието на състезанието, като веднага след финала определи резултата като неприемлив за отбора.

Така седем състезания преди края Розберг води с 29 т. пред Хамилтън, а битката между двамата ще продължи със сигурност и в Италия.