Метеорологичната прогноза за уикенда за Гран при на Щирия предвижда дъжд. В петък вероятността да вали е 95%. През следващите дни тя намалява и е най-ниска за деня на състезанието – под 40%. Подобно време обаче означава, че подготовката за неделната надпревара ще се проведе в условия, които вероятно изобщо няма да са същите като в състезанието. Температурите също ще се променят – от 21 максимални градуса в петък до 28 градуса в неделя.
*LOUD NOISES*
– @danielricciardo, 2017#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/6HD0HbOaKs
— Formula 1 (@F1) June 23, 2021
Пирели ще предостави различни гуми на отборите от Формула 1 за двата старта на австрийската писта
За Гран при на Щирия изборът е C2, C3 и C4 като хард, медиум и софт. В края на следващата седмица екипите ще работят в Гран при на Австрия с C3, C4 и C5 – най-меките смеси в гамата на доставчика на гуми. Изборът е продиктуван от идеята да се използват различни стратегии в двете надпревари.
Пистата е къса, бърза, има изкачвания и слизания, но по принцип не натоварва твърде много гумите. Това прави възможно използването на по-меки смеси. Трафикът обаче е сериозен проблем на толкова късо трасе – и в квалификация, и при решаване на състезателните стратегии. Повечето завои са десни, но най-натоварващите са два леви. Два последователни старта на една и съща писта пък означават, че екипите ще разполагат с достатъчно данни, за да оползотворят максимално потенциала на гумите – най-вече през втория уикенд.
Remember when @LewisHamilton took pole by over 1.2 seconds in Styria last year? 🤯
Has anyone seen the forecast for the weekend… 👀#StyrianGP 🇦🇹 #F1pic.twitter.com/UPA963nEkR
— Formula 1 (@F1) June 23, 2021
В миналото състезанията на Ред Бул Ринг в Австрия по принцип са преобладаващо с един питстоп. Изключение правят случаите с излизане на кола за сигурност на пистата
„И тази година Австрия ще е домакин на последователни надпревари. Това означава, че отборите имат много информация и скорошен опит, които да помогнат при справянето с предизвикателствата на трасето“, отбеляза спортният директор на Пирели Марио Изола. „За първи път обаче ще предоставим различни гуми за двата уикенда. Интересно ще е да видим как ще работят отборите с C5 – най-меката смес – в следващата надпревара.“