Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес взе двойна победа в Гран при на Щайермарк

Мерцедес взе двойна победа в Гран при на Щайермарк

3240
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Тимът на Мерцедес спечели двойна победа в Гран при на Щайермарк. Люис Хамилтън бе пръв, а съотборникът му Валтери Ботас завърши втори. Трети финишира Макс Верстапен (Ред Бул).

Ромен Грожан трябваше да стартира от питлейна. Тимът му Хаас бе нарушил правилата на затворен парк след квалификацията, за да поправи автомобила му. Стюардите приеха, че става дума за извънредни обстоятелства, тъй като в противен случай французинът не би могъл да се състезава.

Антонио Джовинаци пък получи санкция от 5 места назад на грида за сменена скоростна кутия. Това обаче не промени мястото му на стартовата решетка.

Времето бе прекрасно за разлика от вчера. Ясно, слънчево, с температура на въздуха 19-20 градуса и 39 градуса на пистата. Квалификацията се проведе на мокро, а състезанието бе на сухо, което даде възможност на пилотите да избират с какви гуми да стартират. В топ 10 всички освен Даниел Рикиардо бяха със софт. По-назад Себастиан Фетел, Данил Квят, Кими Райконен, Антонио Джовинаци и Николас Латифи бяха с медиум.

Люис Хамилтън поведе на старта, зад него Карлос Сайнц опита да атакува Макс Верстапен, но пилотът на Ред Бул си защити позицията

Ботас бе четвърти, следван от Алекс Албон, Естебан Окон, Рикиардо, Пиер Гасли, Ландо Норис, Ланс Строл. Във втората полоовина на колоната се случи удар между пилотите на Ферари, при който Шарл Льоклер отнесе задното крило на Фетел. И двамата минаха през бокса. Предното крило на Льоклер бе сменено, Себастиан директно се прибра. Рейс контролът пусна кола за сигурност, а стюардите съобщиха, че ще разследват инцидента.

Льоклер се върна на трасето и попита дали има други поражения по колата си. От питуола го извикаха да се прибере. Стюардите пък решиха, че няма нужда от допълнителни действия.

„Имам доста по-добра скорост от колата пред мен“, обади се Рикиардо по радиото. Болидът пред него бе този на съотборника му Окон.

Хамилтън бе на малко над 2,5 секунди пред Верстапен в 13-ата от 71 обиколки. Макс вдигна малко темпото, веднага след което пилотът на Мерцедес даде най-бърз тур.

Ботас си бе пробил път до третото място, а Албон зае четвъртото, след като задмина Сайнц. По-назад Рикиардо се опитваше да изпревари Окон, но така и не успяваше. Успя в 20-ата обиколка. Най-отпред Хамилтън продължаваше да записва най-бързи обиколки и вече бе на почти 5 секунди пред Верстапен.

Верстапен пръв влезе в пита в 25-ия тур, сложи гуми медиум

След него в бокса бе Окон, който бе директно прибран с технически проблем. Макс излезе трети – зад Хамилтън и Ботас. Англичанинът пръв от пилотите на Мерцедес бе в пита (в 28-ата обиколка), взе медиум. Люис излезе пред Верстапен, който се оплака по радиото от ранното си спиране.

Ботас – без питстоп – водеше в надпреварата, като той бе на около 10 сек пред Хамилтън и на почти 15 пред Верстапен. Следващият пилот в бокса в 33-ия тур бе Сайнц. Имаше проблем със закрепването на задна лява гума, който го забави.

В 35-ата обиколка и Валтери премина през бокса и сложи медиум. При излизането си бе трети. Постепенно и всички останали с изключение на Райконен направиха спирания в бокса. Финландецът се движеше девети, а редът пред него бе Хамилтън, Верстапен, Ботас, Албон, Рикиардо (със софт), Строл, Перес, Сайнц.

В битката между пилотите на Рейсинг Пойнт надделя Перес и зае шестото място. Малко след това взе и петата позиция от Рикиардо. В челото Хамилтън бе на 4,8 сек пред Верстапен. Строл пък доближи Даниел, докато Перес даде най-бърз тур.

До 58-ата обиколка авансът на Люис вече бе 7,4 секунди. Ботас пък получи съобщение от състезателния си инженер да натисне. На Верстапен пък му се обадиха, че има проблем с част от предното крило.

В 66-ия тур Ботас бе настигнал Верстапен и го атакува

Макс се защити и запази второто място. Вторият опит на Валтери вече бе успешен. Нидерландският пилот спря в пита за втори път 2 тура преди карирания флаг и сложи софт.

В последния тур се разигра страхотна битка за позициите между пета и осма. Норис взе петото място с изпреварване в последния завой, а зад него пилотите на Рейсинг Пойнт и Рикиардо пресякоха финала почти едновременно.