Гран при на Бразилия е 19 кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2021
Времето в Сао Пауло по това време на годината варира от сериозна жега до пороен дъжд. Прогнозата за предстоящия уикенд предвижда валеж в петък и облачно, но сухо време в събота и неделя. Температурите ще варират от минимални 12 до максимални 22 градуса. Пирели ще предостави гумите C2, C3 и C4 за предстоящия уикенд, съответно като хард, медиум и софт. Тези смеси са със стъпка по-меки в сравнение с избора от 2019 г., когато се проведе последната до момента Гран при на Бразилия.
На Интерлагос ще се проведе последната за годината спринтова квалификация
Ръководството на Формула 1 реши да експериментира на ограничен брой състезателни уикенди с променен формат. При него в петък се провежда тренировка и след това квалификация, класирането в която определя стартовия ред за съботния спринт. През втория ден има още една тренировка. Следобед е спринтовата квалификация – 100 км. Класирането в нея определя грида за Гран при състезанието в неделя.
Отзивите от публиката не бяха никак възторжени, но в F1 настояха, че спринтът е добре приет. Затова през сезон 2022 ще се провежда на почти една трета от надпреварите. Обмислят се някои промени. Промененият формат води до по-различно количество гуми. Вместо обичайните 13 комплекта за уикенд всеки екип получава 12. От тях 2 комплекта са хард, 4 – медиум и 6 – софт.
Интерлагос е добре позната писта на отборите във Формула 1
Сравнително късото трасе (4,309 м) е една от малкото конфигурации, на които се кара в посока обратна на часовниковата стрелка. Множеството завои натоварват сериозно гумите, особено предна дясна. Късата обиколка означава, че има опасност от трафик и висок шанс за инциденти и съответно кола за сигурност.
Макс Верстапен спечели последната Гран при на Бразилия през 2019 г. със стратегия с три спирания в бокса. В състезанието имаше две излизания на сейфти кар. Пилотите в топ 3 бяха избрали три различни стратегии. Пиер Гасли (Торо Росо) бе с два, а Карлос Сайнц (тогава с Макларън) с един пит.
Sparks flew last time we raced at Interlagos 💥😮#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/apwmD7wfqV
— Formula 1 (@F1) November 10, 2021
„През 2019 г. избрахме по-твърди гуми в опит да предотвратим грейнинг и износване на софт. Резултатът обаче бе, че тогавашният хард почти не бе използван“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола. „Интерлагос е писта от старата школа и често е сцена на драматични надпревари. Времето е друг променлив фактор. Заради това избрахме гуми, които да могат да се справят в широка гама условия.“
You want drama?!
Look no further than the final race of 2012! 😮🍿#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/mprrHuIwpS
— Formula 1 (@F1) November 10, 2021