Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен победи, двете Ферари-та се удариха на Интерлагос

Верстапен победи, двете Ферари-та се удариха на Интерлагос

7168
0
Гран при на Бразилия, Макс Верстапен
стартът на Гран при на Бразилия; снимка: Ред Бул Контентпуул

Макс Верстапен спечели драматичната Гран при на Бразилия, в която двамата пилоти на Ферари се удариха и отпаднаха от състезанието. Стюардите разследват и инцидент между Люис Хамилтън и Алекс Албон от края на надпреварата. Втори абсолютно неочаквано завърши Пиер Гасли, възползвал се максимално от хаоса малко преди финала. Хамилтън бе трети при карирания флаг.

Слънцето грееше над Интерлагос преди началото на състезанието. Температурата на въздуха бе 21 градуса, а тази на трасето почти достигна прогнозните 50. Шансът за валеж над трасето се оценяваше на 25%.

Тимът на Макларън бе сменил задвижващата система в автомобила на Карлос Сайнц. Испанецът така или иначе бе последен на стартовата решетка, тъй като повреда в агрегата в самото начало на Q1 не му позволи да направи дори една бърза обиколка в квалификацията.

Верстапен поведе на старта, а Люис Хамилтън изпревари Себастиан Фетел и зае второто място. Валтери Ботас бе четвърти, следван от Алекс Албон, Пиер Гасли, Ромен Грожан, Кими Райконен, Кевин Магнусен. Пилотите на Рено потънаха назад в колоната, а Шарл Льоклер взе 4 позиции още в първите две от общо 71 обиколки.

Макс избяга на малко над 2 секунди от Хамилтън

Фетел се движеше на 1,1 сек от английския пилот на Мерцедес. Льоклер задмина Магнусен и излезе девети, след това изпревари и Грожан.

Във втората половина на колоната се водеха поредица битки, вследствие на които Строл бе излязъл 12-ти. Магнусен бе 13-ти, следван от Рикиардо, стартиралия от дъното Сайнц, Серхио Перес, Нико Хюлкенберг, Данил Квят, Роберт Кубица и Джордж Ръсел. В шестата обиколка Льоклер вече бе седми, след като изпревари и Райконен.

Рикиардо бутна Магнусен в осмата обиколка, удариха се и стюардите отбелязаха инцидента. Пилотът на Хаас излетя от трасето и репликата му радиото по адрес на пилота на Рено беше нецензурна. От питуола му казаха, че не забелязват някакви сериозни проблеми по колата му. Даниел влезе в бокса, сложи софт и смени носа на колата. Изхвърчало при удара парче пък едва не удари движещия се по време на инцидента зад тях Сайнц.

В 13-ия тур Верстапен бе на 2,2 секунди пред Хамилтън

Льоклер бе вече шести, след като бе преодолял малко по-рано и Гасли. Фетел пък получи от питуола на Ферари съобщение, че е на „план А+2“.

Стюардите решиха да накажат Рикиардо с 5 секунди за инцидента с Магнусен.

В 21-ата обиколка Хамилтън премина през бокса и взе гуми софт. Веднага след това от Ред Бул извикаха Верстапен в пита. При излизането Макс едва не се удари в Кубица, след като полякът рязко излезе пред него. Стюардите наказаха Роберт с 5 секунди за инцидента.

Верстапен и Хамилтън се оказаха след връщането си на пистата зад Шарл Льоклер. Състезателят на Ред Бул бе зад англичанина, но още в 23-ия тур го изпревари. Албон сложи медиум при своя бокс в 25-ата обиколка.

Фетел на свой ред влезе в пита, също сложи средните по твърдост гуми. Ботас остана последен от пилотите в челото без бокс. Финландецът влезе в бокса в 27-ия тур и изборът за него бе хард.

Хамилтън попита екипа си дали има проблем с двигателя

Отговорът бе: „Всичко е наред, само леко прегряване.“ Англичанинът каза също така, че вероятно е трябвало да сложи гуми медиум, а не софт.

Междувременно Фетел задмина съотборника си за третата позиция в състезанието. Льоклер не бе влизал в пита до този момент – стори го в 30-ата обиколка и сложи хард.

От Ферари продължиха да обясняват на пилотите си на кой план са. Първо Льоклер получи съобщение, че е на C, а след това Фетел премина на B, тъй като „Хамилтън има проблеми със своя софт“. Себастиан бе на малко над 9 секунди зад пилота на Мерцедес. „По-бърз си от лидерите, много добро темпо“, допълниха от Скудерията.

В средата на състезателната дистанция Верстапен водеше на 3,3 сек пред Хамилтън. Фетел бе трети, следван от Ботас, Албон, Льоклер, Гасли. Топ 10 допълваха Райконен, Джовинаци и Перес.

Люис не бе доволен от гумите си. Ботас влезе в пита в 42-ата обиколка (от четвърта позиция), където сложи медиум. Съотборникът му определено бе нетърпелив: „Какво чакате? Не мога да го доближа повече!“ След това Хамилтън също взе средните по твърдост гуми при второто си спиране.

Верстапен също направи втори пит, сложи същите гуми като пилотите на Мерцедес.

След връщането си на пистата Ботас бе зад Льоклер и не успяваше да изпревари пилота на Ферари. Финландецът атакува многократно съперника, но така и не намираше как да го задмине.

Вторият бокс на Фетел бе в 50-ата обиколка, сложи софт

След него и Албон премина през пита, откъдето взе меки гуми.

В 52-ия тур зад колата на Ботас се появи сив дим и малко след това той спря отстрани на трасето.

Рейс контролът нареди на пилотите да намалят скоростта заради болида на Валтери, който бе в непосредствена близост до пистата. След това бе решено да излезе сейфти кар. Верстапен влезе в бокса и сложи софт, докато Хамилтън остана на трасето. Льоклер също премина през пита (софт).

Люис попита какви гуми е сложил съперникът му и „Ще ми дадете ли повече мощност?“ От питуола му отговориха, че Макс е с меките гуми. Освен това му казаха кой режим да използва, както и че „това е всичко, с което разполагаме в момента“. Пилотът пък каза по радиото и че колата за сигурност трябва да кара по-бързо.

Хамилтън няколко пъти се оплака, че му е трудно да поддържа температурата в гумите си. Сейфти карът се прибра в 60-ата обиколка. Верстапен изпревари Люис, а Албон задмина двете Ферари-та.

8 обиколки преди карирания флаг Верстапен водеше уверено на 3,3 сек пред Хамилтън. Фетел опита да изпревари Албон, но пилотът на Ред Бул се защити перфектно и запази третото място. Льоклер бе пети, следван от Гасли и Сайнц. Топ 10 допълваха Райконен, Джовинаци и Райконен.

5 тура преди края на състезанието Льоклер задмина Фетел

Германецът тръгна да контраатакува, двамата се удариха и резултатът бе, че и двете Ферари-та отпаднаха.

На трасето отново излезе кола за сигурност, която се прибра тур преди финала. Последва нова катастрофа – между Хамилтън и Албон. Инцидентът отиде за разследване при стюардите. Люис опита да изпревари излезлия втори Гасли, но не можа и остана трети.