Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Де ла Роса пази най-хубави спомени от работата си в Макларън

Де ла Роса пази най-хубави спомени от работата си в Макларън

49
0
Педро де ла Роса

Педро де ла Роса не е наясно какво ще прави през 2013 г., след като тимът му Испания Рейсинг не подаде заявка за участие в шампионата на Формула 1 догодина. Испанският екип има сериозни финансови проблеми и бе обявен за продажба от собствениците си Тесан Кепитъл. Пилотът обаче не губи надежда, а междувременно разказа любопитни подробности за кариерата си, през която кара за няколко тима в Гран при – при това далеч не най-конкурентоспособните. Испанецът обаче е доволен винаги, когато е в болид от F1 – ентусиазмът му никога не угасва:

– Нищо не се променя. В крайна сметка борбата продължава. Не е важно дали се води битка за подиума или за последното място, тъй като се води битка с останалите пилоти и отбори. И поради тази причина аз изпитвам еднакво въодушевление, един и същи стремеж да постигна максимално добър резултат – адреналинът е еднакъв.

Де ла Роса бе дългогодишен резервен пилот в Макларън и познава прекрасно организацията и екипа от Уокинг. Според него желанието на пилоти от ранга на Кими Райконен и Люис Хамилтън да напуснат тима идва основно от амбициите им да опитат силите си в друг топотбор.

– Това се случва във всички топекипи. След няколко години състезателят започва да мисли какво би могъл да получи в друг конкурентоспособен тим. Винаги е било така, при това не само в Макларън. На пилотите им харесват новите предизвикателства. И въпреки всичко това ми се струва, че всеки, който си е тръгнал от Макларън, тъгува по отбора. На мен лично ми харесваше работата точно там. Научих много там. Беше ми интересно и в Испания Рейсинг. Сезонът в Заубер никак не ми допадна. Не ми хареса, че за всички проблеми бяха обвинявани пилотите, а не колите, на които очевидно не достигаше скорост – разяснява Де ла Роса.

За най-добро състезание в кариерата си във Формула 1 испанският пилот счита Гран при на Унгария през 2006 г., където стана втори. С това той осъществи амбицията на живота си – да се качи на подиума в Гран при и смята, че онзи момент може да се сравни с победа.

На един интересен въпрос – кого би искал да види зад волана на болид на Испания Рейсинг – Хамилтън, Фернандо Алонсо, Себастиан Фетел или Дженсън Бътън, той отговаря:

– Който и да е от тях. Би било чудесно, ако повече хора разберат колко трудно се кара автомобил с толкова малко аеропритискане. Двигателят не отстъпва по мощност на тези на Ред Бул, Ферари или Макларън, цялата разлика е от притискането и прилепянето.