Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Денонощна работа предстои на отборите

Денонощна работа предстои на отборите

48
0

24 часа в денонощието ще работят екипите по време на тестовете тази година. Възможността да се изпробват колите само в 8 дни преди началото на сезона поставя всички в доста сложна ситуация. Всяка минута на трасето е важна.

За тестовете няма ограничение в часовете работа за екипите. Почти всички тимове в падока са разделени на 2 групи и работят по колите нонстоп, за да изпълнят стриктна програма. Днес тя включва най-вече проверки на съответствието между данните от тунелите и CFD симулациите, както и резултатите от стендовете за окачване.

Дневната смяна започва  в 6 ч. сутринта със закуска и остава на пистата до вечеря, на която се застъпва и вижда отново с нощната. Тя пък работи до закуска и пак обсъждат с дневната смяна какво са подготвили за през деня.

За екипите би било по-лесно само един пилот да кара в два последователни дни, но за да има равнопоставеност, почти всички тимове ще редуват състезателите си.

По принцип пилотите не обичат да карат в първия ден, когато пистата е с най-лоши характеристики, но пак от гледна точка на имиджа и началото на работата по колата е важно кой ще е пръв. И днес на трасето край Барселона виждаме Люис Хамилтън и Себастиан Фетел.

Тази сутрин пистата бе мокра от дъжда през нощта и всички започнаха работа с гумите интермедия. Някак символично световният шампион Хамилтън пръв излезе на пистата, пръв направи пълна обиколка, пръв завъртя серия без никакви проблеми.

Направи силно впечатление още, че мерките за сигурност при Мерцедес изобщо не бяха драконовски като при Ферари и Ред Бул, които криеха колите зад дебели паравани. Само в първите 2 часа и половина Люис Хамилтън завъртя 28 обиколки, докато следващият го с най-много турове Карлос Сайнц бе със 17. Фетел се появи на трасето в първия час само за 2 опознавателни тура, с кола пищно накичена със сензори, но след това бързо записа най-бърза обиколка – 1:26.187 мин, с 0,825 по-бърза от тази на Хамилтън.

Когато обаче изсъхна напълно и всички пилоти сложиха сухи гуми медиум, Хамилтън записа по-добър с 0,778 сек тур и оглави класирането с направени 45 обиколки за първите 2 часа и 45 минути, докато Фетел бе с 16. В крайна сметка за първите 3 часа Люис направи с 48 тура, а Фетел бе с 20, но стопи 0,2 сек от аванса на британеца, който остана около половин секунда на обиколка.

Трети в класирането бързо се подреди Валтери Ботас, който имаше близка програма като брой турове до Фетел (27). Дженсън Бътън с Макларън имаше проблем след първия си тур със сензор на педала на газта и за почти 3 часа направи 11 обиколки, с шести най-добър резултат зад Маркус Ериксон с миналогодишния Заубер на 3 сек от топ времето на Хамилтън.

Само един тур за 3 часа успя да запише дебютантът Паскал Верлайн от тима на Мейнър, докато Ромен Грожан с новата кола на Хаас на свой ред изпревари Бътън и зае шестото място зад Хамилтън, Фетел, Ботас, Сайнц, Ериксон. Французинът успя да направи 9 обиколки. Температурата по обяд започна да се повишава, но излезе вятър, който оказва огромно значение на Каталуния.