Начало Автомобили Директива на ЕС прави спирачния асистент задължителен

Директива на ЕС прави спирачния асистент задължителен

54
0

Audi първи използват серийно система на Bosch

Системите за подпомагане на водача при внезапно спиране (познати още като „спирачен асистент” или под съкращението BAS) стават задължителни за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз. Нормата ще влезе ефективно в сила за всички нови автомобили от 24 Фев. 2011 г. Tези законови изисквания са част от новата нормативна програма на ЕС, целяща повишаване на безопасността на пешeходците в пътното движение.

Системите за спирачна асистенция оказват помощ на водача в ситуации на пътя, изискващи аварийно, внезапно спиране. Ако човекът зад волана натисне внезапно и рязко спирачния педал, системата разшифрова това действие като реакция от възникнала критична ситуация на пътя и бързо увеличава спирачното усилие, спомагайки за съкращаване на спирачния път и предотвратяване на евентуален сблъсък. Според изследванията на ЕС, ако всички автомобили бъдат оборудвани серийно със спирачни асистенти, всяка година в Европа ще могат да бъдат предотвратени до 1 100 тежки инцидента на пътя с участието на пешеходци.

В серийно производство ще видим системата за пръв път през 2010 година в автомобили на Audi, а доставчикът е Bosch.

Превантивната система за аварийно спиране Bosch осигурява подкрепа на водачите на три нива. Предупредителната фунция за опасност от евентуален удар на системата установява наличието на потенциални препятствия и алармира водача – първоначално със звуков или визуален сигнал, а впоследствие и с кратко, рязко задействане на спирачките. Ако след това водачът реагира с натискане на спирачния педал, системата прибягва до активиране на спирачния асистент, който увеличава налягането в спирачната система и скъсява спирачния път с цел избягване на удара в препятствието. Възможно е също така водачът да не реагира на предупреждението и ударът да стане неизбежен. В такъв случай системата прилага самостоятелно максималното спирачно усилие малко преди удара. Изследването на специалистите на Бош на базата данни на GIDAS (German In-Depth Accident Study, съдържаща точни сведения за огромен брой ПТП) показва, че прилагането на превантивната система за аварийно спиране би могла да предотврати близо 3/4 от катастрофите с удар в задната част на автомобили, при които са възникнали травми на пътници.