Екипът на Vaillante Rebellion с Орека 07 от LMP2, който завърши трети в общото класиране на Льо Ман и втори в класа, бе дисквалифициран след финала на състезанието.
Причината е модификация на хомологирана част от шасито още в началото на състезанието. Зад волана на болида в хода на състезанието бяха Нелсън Пике-младши, Дейвид Хансон и Матиас Беше.
Така на трето място бе класиран втория екипаж на DC Racing с Орека 07 с пилоти Алекс Брандъл, Тристан Гоменди и Дейвид Ченг. Всички останали екипи зад тях минават с по едно място напред, включително и единствената финиширала Тойота, която зае 8-ата позиция в крайното класиране.
От японския екип пък разкриха причината за отпаднаето на прототипа номер 7, управляван от Камуи Кобаяши, който водеше в състезанието до 10-ия час, но получи повреда в съединителя и спря на завоите Порше.
Японецът тъкмо бе поел управлението на автомобила от Майк Конуей и чакаше на изхода на бокса да премине колона от коли, подредили се зад автомобила за сигурност. Тогава обаче той видял някой, за който си помислил, че е маршал, да маха все едно го инструктира да напусне бокса.
Съответно Камуи тръгна да напуска пита, но от бокса по радиото му казали да спре, тъй като още свети червена светлина. В този момент съединителят прегрял заради непредвидените тръгвания и спирания и след излизането си на пистата колата бе блокирала на първа предавка.
По-късно се оказа, че помисленият за маршал от Кабаяши всъщност бил пилотът от LMP2 Винсен Капилер, чийто отбор Algarve Pro Racing заема последния бокс в питлейна.