Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри и Норис с двойна победа за Макларън в Маями, Ръсел трети

Пиастри и Норис с двойна победа за Макларън в Маями, Ръсел трети

7455
0
Оскар Пиастри, Макларън
Оскар Пиастри, снимка: Макларън

Оскар Пиастри спечели състезанието за Голямата награда на Маями. Пилотът на Макларън контролираше събитията в по-голямата част от обиколките и записа трета поредна победа. Втори финишира съотборникът му Ландо Норис. Последното място на подиума зае Джордж Ръсел с Мерцедес.


Времето преди началото на Гран при на Маями беше топло, облачно и сухо. Температурата на въздуха беше 26 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 40. Трасето беше напълно изсъхнало въпреки поройния дъжд, който се изля по време на старта от F1 Academy два часа по-рано. ФИА все пак задейства протокол при евентуално влошаване на времето и поява на гръмотевични бури.

По-голямата част от пилотите в топ 10 заложиха на старт с медиум, с изключение на Ръсел, който избра хард. Хамилтън също избра хард, докато автомобилите около него също бяха с медиум.

Верстапен запази първото място след старта на Гран при на Маями. Пилотът на Ред Бул защити позицията си и блокира Норис. Британецът излезе извън пистата и загуби няколко места. Така Антонели зае второто място, следван от Пиастри, Ръсел, Албон, Норис, Сайнц, Льоклер, Цунода и Окон. По-назад имаше инцидент с участието на Лоусън и Дуън

Във втората обиколка беше активирана виртуална кола за сигурност заради Дуън. Австралиецът получи поражения в предната част на автомобила и спря в зоната за сигурност. Не се изключва това да бъде последният старт за Дуън като пилот на Алпин.

Верстапен запази първото място след рестарта на надпреварата в Маями. Пиастри атакува и изпревари успешно Антонели. Ръсел се движеше четвърти, следван от Норис, Албон, Сайнц, Льоклер, Цунода и Окон. Хамилтън се справи с Хаджар и зае 11-то място. Междувременно Алонсо получи информация за дъжд след 20 обиколки.

Верстапен остана начело 8 тура след началото на Гран при на Маями. Зад него Пиастри намали изоставането си на по-малко от секунда. Антонели се движеше трети, плътно следван от Норис. Британецът изпревари своя съперник в началото на обиколка №9. Пиастри атакува неуспешно Верстапен, докато Алонсо се завъртя в дъното на колоната. Льоклер се движеше осми и беше блокиран зад Албон.

Пиастри продължи да атакува неуспешно Верстапен в следващите няколко тура. Нидерландецът обаче се защитаваше много добре и не позволяваше да бъде изпреварен. Норис пък летеше на трасето и доближи водещите двама. Британецът направи и най-бързата обиколка.

В началото на обиколка №14 Пиастри най-накрая изпревари Верстапен и поведе. Пилотът на Ред Бул беше застигнат и от Норис. Четвърти се движеше Антонели, следван от Ръсел, Сайнц, Албон, Льоклер, Цунода и Окон. Двамата пилоти на Уилямс си помагаха в опит да се защитят от колата на Ферари. Хамилтън продължаваше да се движи 11-ти

Норис изпревари Верстапен в началото на 18-тия тур. Нидерландецът обаче контраатакува на следващата DRS зона и си върна второто място. Отпред Пиастри водеше с повече от 7 сек. Албон изпревари Сайнц и зае шестото място. Зад тях се движеха Льоклер, Цунода и Окон. Норис в крайна сметка мина пред Верстапен и започна да се откъсва. По-назад Хамилтън изпревари Окон.

В следващите обиколки състезанието в Маями се нормализира. Пиастри и Норис водеха колоната и записваха много по-силни турове спрямо останалите. Верстапен продължи да се движи трети, преди да спре в бокса, за да покрие Антонели. Други пилоти също направиха питстоп. Това позволи на Льоклер, Цунода и Хамилтън да напреднат. Ръсел стоеше на трасето с твърдите гуми на Пирели.

В 29-тата обиколка беше активирана виртуална кола за сигурност заради Оливър Беърман. Пилотът на Хаас получи проблем в болида и спря в зоната за сигурност. От това се възползваха Пиастри, Норис, Ръсел, Льоклер, Хамилтън и др. Пилотът на Мерцедес се върна точно пред Верстапен. Малко по-назад Албон изпревари Антонели, докато Цунода беше наказан заради движение с превишена скорост в бокса. Габриел Бортолето (Заубер) пък спря в зоната за сигурност заради проблем с двигателя. Това предизвика нова активация на виртуален сейфти кар

Периодът на виртуален сейфти кар не продължи много. Това рестартира битката между Льоклер, Сайнц и Хамилтън. В крайна сметка Льоклер и Хамилтън минаха пред испанеца. Британецът намекна по радиото, че иска да бъде пуснат от своя съотборник. Отпред Пиастри водеше през Норис и Верстапен.

В 39-тата обиколка Хамилтън все пак мина пред Льоклер и започна да се откъсва. Британецът спореше по радиото със свой рейс инженер Рикардо Адами.  Сайнц се движеше близо до бившия си съотборник и опита да използва DRS. Пиастри продължаваше да води пред Норис, Ръсел, Верстапен, Албон и Антонели. Същевременно Лиам Лоусън се прибра в бокса.

7 тура преди финала Пиастри продължи да води пред Норис. Ръсел заемаше третото място, но беше застигнат от Верстапен. Албон и Антонели заемаха пето и шесто място. Хамилтън и Льоклер продължаваха да се движат седми и осми. Пилотът от Монако се доближи до съотборника си и каза по радиото, че прегрява гумите. Сайнц беше на около секунда и половина зад Льоклер. Битката за последната точка се водеше между Цунода и Хаджар.

В 52-рата обиколка Хамилтън получи нареждане да пусне Льоклер пред себе си. Седемкратният световен шампион така и не успяваше да стопи пасива спрямо Антонели. В крайна сметка пилотите на Ферари размениха позициите си в следващата обиколка.

Пиастри спечели старта в Маями. Пилотът на Макларън продължи победната си серия и увеличи аванса в общото класиране. Втори и трети се класираха Норис и Ръсел. Четвъртото място остана за Верстапен, следван от Албон, Антонели, Льоклер, Хамилтън, Сайнц и Цунода.