Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 До къде стигнаха отборите с предсезонната си подготовка?

До къде стигнаха отборите с предсезонната си подготовка?

45
0

След дългата четири месечна пауза вече можем да усетим засилващото се напрежение преди началото на предстоящия сезон. Отборите приключват с приготовленията си за старта в Австралия и може би е време да направим едно обобщение на свършеното през четвърт година (!) от всеки един от отборите.
Винаги съм бил скептично настроен към всякакви прогнози, защото в повечето случай те се оказват тотално неверни. Затова и не смятам да давам прогнози за това кой къде ще завърши тазгодишния шампионат, но това не пречи да проследим какво точно направиха тимовете през зимната пауза.
От днес до началото на сезона ще се опитаме да хвърлим светлина върху подготовката на всеки един от тимовете. От шампионския тим на Ферари до изведения от шампионата след шпионския скандал отбор на Макларън.
И така. В общо 46-те дни на изпитания общо 47 състезатели от 11-те тима във Формула 1 работиха по новите си автомобили на 5 писти. Статистиката е точна наука и затова можем да изчисли, че след направените 34 599 обиколки отборите са натрупали общо 155 781 километра опит с новите си коли, които трябва да участват в 18-те състезания за 2008 г.
Най-работлив сред пилотите очаквано бе германец (най-малкото, защото сред титулярните пилоти Гран при има петима представители на тази нация (Глок, Розберг, Сутил, Хайдфелд и Фетел), а и освен това германците се славят с пословичната си трудолюбивост). Ник Хайдфелд взе участие в 25 от тези 46 дни, следван плътно от Казуки Накаджима с 24 дни и съотборника си Роберт Кубица с 22 дни. Може би най-изненадващото име сред тестващите бе това на Михаел Шумахер, който взе участие в 5 от дните на изпитания. При отборите почти всички взеха участие в максимално възможните. Ферари, Рено, Уилямс, Ред Бул и BMW взеха участие в 26 от дните, Макларън и Тойота в 25 от тях, Торо Росо и Форс Индия в 22, а Хонда в 19, като на японците предстои още един допълнителен тест на Херес за да изпитат аеродинамичния си пакет за старта в Австралия. Единствено екипа на Супер Агури направи по-малко изпитания от сънародниците си от Хонда със своите 11 дни тестове, но бъдещето на отбора на Агури Сузуки все още тъне в мъгла.
Като количество километри Ферари използваха най-много от максимално позволените 30 000 км годишно. От началото на ноември италианците са покрили дистанция от почти 18 000 км. Малко зад тях са екипите на BMW и Уилямс. Но за какво бяха всички тези изпитания? Кой какво постигна в тях и кой с какви проблеми се сблъска? Колко добре са подготвени отборите за новия сезон? Какви шансове имат те да постигнат поставените цели? Или още по-точно: Добре ли са си свършили работата?
Това ще бъдат въпросите на които ще се опитаме да ви отговорим в подробен анализ за всеки един тим.
И решихме, че ще е най-добре да започнем с един от тимовете, който освен че отново се очаква да е претендент за титлата, бе и един от отборите с най-горещите новини през зимната пауза – екипът на Макларън Мерцедес.