Dodge задрасква от плановете си електрическия флагман Charger Daytona SRT Banshee. Вместо на радикална електрификация Stellantis отново залага по-силно на V8 мотори като източник на мощ и класическа динамика.
Dodge Charger Daytona SRT Banshee трябваше да бъде 800-волтовата версия на флагманския електрически модел на Dodge. Но както съобщава Mopar Insiders, позовавайки се на вътрешни източници, производителят няма да продължи проекта. Въпреки че няма официално потвърждение от Stellantis, решението се вписва добре в поредицата от корекции в стратегията на Dodge.
Завръщане към двигателите с вътрешно горене
През последните месеци Stellantis в САЩ многократно се отклоняваше от поетия курс към електрическа мобилност. 5,7-литровият HEMI-V8 се завръща тържествено в Ram 1500, Dodge Durango ще се предлага от 2026 г. изключително с HEMI. Jeep продължава да използва 6,4-литровия V8 в Wrangler Rubicon 392. От Jeep вече има намеци за въвеждане на V8 и в Gladiator. За много клиенти на Dodge и RAM това очевидно е добре дошло завръщане към класическите V8 двигатели. Тези мотори са символ на висока консумация на изкопаеми горива, но и на звук и характер.
Причини за промяната в стратегията
Слабото търсене на чисто електрически автомобили, особено в сегмента на високите мощности, играе централна роля в промяната на стратегията на Stellantis в САЩ. Модели като 400-волтовия Charger Daytona (на снимките) се продаваха бавно. В същото време изглежда, че е нараснала съпротивата в общността на феновете, които ценят емоциите, звука и удоволствието от шофирането. Изкуствено създаденият звук може и да е убедил полицаите в един придобил известност случай, но като цяло не е убедил феновете.
Последици за Dodge
С края на Banshee, разбира се, не настъпва краят на Charger. Dodge разширява портфолиото си с новите шестцилиндрови двигатели Hurricane под името SIXPACK, както и с допълнителни варианти с четири врати. В същото време отговорните лица са реактивирали легендарното подразделение SRT. Това е ясен сигнал, че удоволствието от шофирането, мощността и динамиката продължават да са в центъра на вниманието.
Stellantis не е единственият: и други производители преосмислят своите електромобилни офанзиви. Charger Banshee е пример за това, че в момента в САЩ пълната електрификация достига своите граници. Хибридите или мощните двигатели с вътрешно горене с модерен даунсайзинг изглеждат по-реалистичен сценарий за северноамериканския пазар в следващите години.
Накратко: Отказът от Dodge Charger Daytona SRT Banshee не изненадва експертите в бранша, а по-скоро се вписва в общата картина. Stellantis Северна Америка забавя темпото на електромобилната си офанзива и се връща към класическите силни страни на своите марки. За Dodge това означава завръщане към култура на мощ и динамика, силно повлияна от V8 двигателите.
Charger Banshee би бил голям риск в един слаб пазар на електромобили – нещо, което отговорните лица сега избягват. В същото време реактивирането на SRT показва, че динамиката на пътя и емоцията ще продължат да бъдат в центъра на вниманието и в бъдеще.

















