Стефано Доменикали продължава да е против добавянето на 11-ти отбор на стартовата решетка. Главният изпълнителен директор на F1 е на мнение, че спортът не се нуждае от нови екипи. Разбира се, той може да направи изключение, ако даденият отбор не повиши стойността на шампионата.
В момента ФИА обработка заявките на всички отбори, които искат да се включат в шампионата. Сред кандидатите са Андрети Кадилак, Хайтек, Patnera Team Asia, F1 Equal и др. Очаква се федерацията да обяви решението си до няколко седмици
Процесът се ръководи от ФИА. Въпреки това, ръководството на F1 също трябва да даде съгласието си за присъединяване на нов отбор. Разширяването на стартовата решетка бе подкрепено от президента на федерацията Мохамед бин Сулайем. В същото време тимовете от F1 се обявиха против „разводняването“ на шампионата и идването на още един отбор. Така те ще получават по-малко приходи от наградния фонд след края на всеки един сезон.
Доменикали изрази подкрепата си за позицията на екипите. Той подчерта, че новодошлият трябва да добави стойност към спорта. Това е аргумент, който преди това бе изтъкнат от Тото Волф.
„Няма да променям мнението си по този въпрос. Не става дума за пари. Както казахме, не искам да предусещам нищо, защото има започнал процес. Аз уважавам факта, че ФИА да работи по този въпрос. Гарантирам ви, че много скоро ще стигнем до заключението дали да пуснем някого или не“, заяви Доменикали в интервю за сайта motorsport.com.
„Както винаги сме казвали, трябва да сме сигурни, че решението е правилно за бизнеса. Според мен това е задължението на ФИА и на нас. Така че това е друго решение, което ще бъде взето през следващите няколко месеца.“
Доменикали бе попитал дали има положителни страни от това, че ФИА е допуснала офертата на Андрети Кадилак. „Има положителни и отрицателни страни. Това е част от оценката, която правим. Затова мога не мога да предусещам това“, продължи Доменикали. „Правим нещата много сериозно и правилно. Веднага щом сме готови за тази дискусия, ние ще информираме ФИА и ще кажем какво е нашето решение.“
Друго важно решение е свързано с конкурса за доставчик на гуми в периода 2025-2027 г. Предполага се, че Бриджстоун отправя сериозно предизвикателство към досегашния доставчик Пирели. От ФИА така и не казват кои производители са се включили в конкурса. В момента офертите се оценяват от Доменикали и F1, като се обръща внимание на търговския аспект
„Би трябвало да се скоро. Както винаги, ще решим това заедно. Така че вземането на окончателното решение няма да отнеме много време.“
„Искам да кажа, че не мога да очаквам твърде много. Налице са всички необходими елементи – технически, търговски и икономически. Опитваме да преценим правилно всички тези неща, за да вземем най-доброто решение за F1.“
Доменикали също така призна, че някои отбори са изразили загриженост относно пакета за задвижване за 2026 г. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер призова за промяна на сегашния баланс 50:50 между двигателя с вътрешно горене и електрическата част.
„Мисля, че винаги трябва да има баланс. През следващите няколко седмици предстои много работа. След това ще се проведат и други срещи, за да се гарантира, че развитието на проекта върви в правилната посока“, обясни Доменикали.
„Искам да съм сигурен, че ще разполагаме с правилния пакет, като се имат предвид, разбира се, решенията, които бяха взети по отношение на двигателя, задвижващия агрегат и самия автомобил.“
Накрая Доменикали каза, че правилата за 2026 г. ще определят бъдещето на F1. Италианецът отбеляза, че устойчивото гориво е един от най-ключовите елементи.
„Абсолютно е така. Ако погледнете какво решихме за устойчивото гориво, сега хората разбират, че двигателят с вътрешно горене има голяма стойност, особено ако изпълнявате проекта с правилното устойчиво гориво.“
„Това има голямо бъдеще не само за мобилността, но и за самите състезания. Както знаете, теглото и звукът са два елемента, които за нас са много важни. Затова трябва да запазим тези два елемента в центъра на дневния ред. Както винаги в живота, трябва да се увери, че има правилен баланс. Трябва да имаме най-добрата визия за най-добрата програма за F1. И аз съм убеден, че ще го постигнем“, завърши Стефано Доменикали.
Why are some F1 cars faster than others? Why don’t F1 teams just copy the fastest car? 🤔
On this week’s Formula Why podcast @wbuxtonofficial and @bernie_collins1 tackle your questions 🙌#F1
— Formula 1 (@F1) July 14, 2023