Работата на системата DRS намалява проблемите с подскачането на колите, за което ClubS1 писа в първия ден на тестовете. То е неприятен феномен в действието на новата аеродинамика, но поне отчасти се решава, когато се „отвори“ задното крило с DRS. Тогава налягането в задната част намалява. Предното крило може да слезе малко по-ниско и ефектите от „загребвания“ въздух намаляват. Вчера дългите наблюдения на първи завой показаха, че при спирането след работа с DRS колите не подскачаха така, както когато е затворено. Проблемът се обсъжда доста сериозно в падока и както се изрази шефът на Ферари Матия Биното изглежда, че е малко подценен, но ще бъде решен.
„Мисля, че повечето от нас най-малкото подцениха проблема. Отскачаме повече от очакваното“, бе откровен Биното на пресконференцията в четвъртък
„Със сигурност знаехме, че ще има подобен ефект, но вероятно не така голям. Още се учим. Колко време може да отнеме да се справим с този проблем и да го разрешим? Надявам се, че решението ще е доста лесно. Оптимизацията на представянето изисква да няма подобно подскачане, за да имате скорост и добра работа, каквато търсите. Така че съм сигурен, че на някакъв етап всеки отбор ще намери начин да го преодолее. Колко време ще отнеме? Мисля, че тези, които стигнат по-рано до решение, ще имат предимство в началото на сезона.”
Биното описа проблема като много сходен с този от 70-те и 80-те година на ХХ век, когато колите-крило губеха много притискане и ставаха направо опасни при разрушаване ефекта на притискане и рязко увеличаване на дистанцията между пода и асфалта. Настоящите болиди са изключително ниски и при движение на права слизат много близо до асфалта. Почти залепват за настилката. След това колата се „отлепва“ внезапно и това води до видимото с просто око отскачане.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! 🤕#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Притеснения относно възможните опасности при подскачането изрази снощи и Джордж Ръсел
Пилотът на Мерцедес също се надява, че все пак всичко ще бъде решено бързо.
„Ние не го изпитахме твърде много по една или друга причина, но изобщо не е приятно“, отбеляза той. „От това, което видях по-специално за други отбори ситуацията може да се окаже притеснителна за безопасността, така че е необходимо проблемът да бъде фиксиран по един или друг начин. Но в този питлейн има много интелигентни хора и съм сигурен, че всички ще го решат рано или късно.”
„Това е първата поява на новите автомобили, които тепърва ще развиваме. Всички екипи ще ги променят между тестовете и до първото състезание в Бахрейн. Засега просто тестваме, проучваме“, заяви от своя страна шефът на Алфа Таури Франц Тост. Подобно мнение изрази и ръководителят на Алфа Ромео Фредерик Васьор, който обясни, че с промяна на височината на шасито ефектът може да бъде избегнат.
„Сигурен съм, че след три или четири състезания пресата вече няма да пише за подскачането“, заключи французинът.