Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите са по-внимателни с бордюрите

Пилотите са по-внимателни с бордюрите

2210
0
Ландо Норис, Макларън
Ландо Норис; снимка: Спас Генев

В първия ден на тестовете в Барселона прави впечатление, че пилотите са по-внимателни и прецизни при атаката на бордюрите и преминаването върху тях. На няколко завоя преминават и далеч от най-неравните звена и така скоростта им един тур е по-ниска. Причините са както в желанието да не претоварват техниката и да се избегнат инциденти, които биха коствали безценно време за подготовка, така и спецификата на новите болиди.

По принцип колите с прилепящ ефект още през 70-те години на XX век имаха този недостатък, че рязко подскачаха, когато скоростта на движение намалее

Те силно се залепят към пистата и са бързи, докато са на правата. Сутринта топ постижение имаше Николас Латифи с Уилямс, който направи 320,7 км/ч, а след него се наредиха Юки Цунода с 319 и Шарл Льоклер с 318,8 км/ч.

При спирането за първия завой обаче скоростта рязко спада и притискането от кутиите на Вентури под радиаторите намалява. Колите се вдигат и стават много нестабилни при влизането в завоя, защото предното крило сега има много по-малка роля при притискането от преди. Играта с това как всички ще се справят с проблемите на недозавиването е много интересна и тепърва започва. Модерните амортисьори би трябвало да направят проблема не така болезнен както през 1982 г. например.

В тази връзка е много любопитно и как ще работят новите системи на окачване. Макларън, а както се видя днес и Ред Бул решиха да рискуват с предно окачване пулрод

То със сигурност има своите аеродинамични предимства при новите правила. Настройването обаче ще е по-трудно от познатата схема пушрод на всички останали. Италианските колеги бяха почти единодушни, че Ферари също ще е с пулрод, но те са останали на старата схема.

Любопитно е още, че Алфа Ромео пък са избрали противно на останалите задно окачване пулрод. Тепърва всички ще трябва да направят колите максимално бързи, но и послушни за каране.