Две спирания в бокса за смяна на гуми се очакват за предстоящата в края на тази седмица Гран при на Бахрейн. На разположение на отборите за уикенда на пистата Сахир ще бъдат типовете гуми на Пирели – суперсофт, софт и медиум.
Заради високите температури трасето обикновено износва сериозно гумите. Така беше и през миналата година, когато със същите смеси водещите пилоти направиха 3 стопа, използвайки основно софт и суперсофт. Победителят Нико Розберг с Мерцедес спря в 13-ата, 30-ата и 39-ата обиколки, използвайки суперсофт, софт, суперсофт и отново софт.
През тази година заради по-издръжливите продукти на италианския доставчик се очаква броят на спиранията да намалее до две, а някои пилоти дори биха могли да опитат тактика само с един стоп. Оптималната стратегия с 2 спирания изглежда така: потегляне със суперсофт, след което две смени за софт или по една за меки гуми и една за медиум.
Вариантът с един стоп изглежда по-удачен за пилотите извън топ 10 на квалификацията. Те могат да стартират със софт и след това да преминат на медиум и с тях да карат до финала. При по-добро пазене на гумите може да се опита тактика с 1 стоп при потегляне със супесофт и при единствения бокс слагане на медиум.
Ограниченията от Пирели за това състезание са минимално налягане на задните гуми от 20.5 psi и 21.5 psi на предните. Ъгълът на кембъра на предните гуми не може да бъде по-голям от – 3.75 градуса, а на задните повече от -2 градуса.