Двигателите във Формула 1 ще се почти изравнени като възможности през 2017 г. Това смята техническият директор на Уилямс Пат Саймъндс.
През изминалия сезон предимството на Мерцедес спрямо Ферари и Рено бе намален чувствително, като разликата между агрегата на немския концерн и тези на Скудерията и французите е съответно около 30 и 50 к.с.
Само изоставането на Хонда е по-голямо – от порядъка на 80-90 коня. Според Саймъндс тази тенденция на свиване на разликите ще продължи и догодина, като правилата за задвижващите системи остават непроменени.
„Сигурен съм, че в началото на 2017 г. разликите между моторите ще бъдат малки или дори минимални, каза Саймъндс. – Но новите правила за аеродинамиката ще увеличат разликите между отборите заради новите технологии, които ще бъдат въведени от тимовете.
Новите регулации могат драматично да обърне съотношението на силите. С течение на времето шансовете на отборите за напредък се изравниха. А задачата на новите правила не се състои в това шансовете на всички отбори за прогрес да се изравнят.”