Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двоен триумф на Ред Бул в Гран при на Монако

Двоен триумф на Ред Бул в Гран при на Монако

60
0

Двоен триумф постигна екипът на Ред Бул в Гран при на Монако, като Марк Уебър спечели прочутата надпревара по улиците на Монте Карло и пресече финала пред съотборника си Себастиан Фетел. Надпреварата приключи с кола за сигурност пред колоната, излязла заради катастрофа между Ярно Трули (Лотус) и Карун Чандок (Испания Рейсинг) няколко тура по-рано. Това бе четвърти сейфти кар за надпреварата, в която трети бе Роберт Кубица (Рено).

Шестият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г. се проведе при прекрасно слънчево време, като в началото на 78-е обиколки температурата на асфалта бе 40 градуса, а на въздуха – 22. В течение на състезанието стана малко по-хладно, но изненади нямаше.

Уебър поведе на старта от полпозишън, докато Фетел изпревари Кубица. Следваха Фелипе Маса (Ферари), Люис Хамилтън (Макларън), Рубенс Барикело (Уилямс), Михаел Шумахер (Мерцедес), Нико Розберг (Мерцедес) и пилотите на Форс Индия Витантонио Лиуци и Адриан Сутил.

Нико Хюлкенберг обаче удари своя Уилямс още в първата обиколка – в бариерите в тунела – и спря веднага след излизането от там. Веднага излезе кола за сигурност и Фернандо Алонсо, който потегли от пита след вчерашната си драма, моментално влезе в бокса в опит да навакса със стратегия. Междувременно в третия тур Дженсън Бътън получи повреда: двигателят му прегря при бавното каране зад сейфти кара и отпадна. Усилията на маршалите да разчистят отломките от Уилямс-а пък бяха успешни само отчасти, тъй като голяма част от тях бях вътре в тунела. Уебър например се обади по радиото на екипа си, за да се оплаче от твърде много части по асфалта.

Хамилтън от своя страна поиска отборът му да провери данните за предна дясна гума и предното крило. Причината бе съмнение на англичанина, че е закачил Маса или Кубица на старта, но отговорът бе, че всичко е наред.

Сейфти карът се прибра в края на шестия тур и надпреварата бе рестартирана. Алонсо бързо настигна последните в колоната и значително по-бавни от неговото Ферари пилоти на Испания Рейсинг, Върджин и Лотус. От тях най-много проблеми му създаде Лукас ди Граси, който не отстъпи в продължение на два-три тура и ядоса сериозно испанеца. Междувременно Майк Гаскойн бе категоричен, че неговите пилоти ще се борят до последно с Фернандо, защото на пистата битката е за позиции, а не за пускане на по-бързите коли.

В 18-а обиколка Хамилтън стартира спиранията в бокса за смяна на гуми и излезе 15-и точно пред Алонсо. В следващите турове постепенно всички състезатели направиха единствените си питстопове, а след края на серията сериозни размествания в челото нямаше. Михаел Шумахер успя да прескочи съотборника си в бокса, а тактиката на Фернандо се оказа успешна, тъй като той вече бе във водещата група.

В 31-я тур Барикело на свой ред катастрофира – на качването към казиното и втора кола за сигурност излезе на пистата. Вбесеният бразилец хвърли волана си на пистата, което може да му донесе наказание от страна на стюардите. Междувременно Хамилтън (пети пред Алонсо) получи предупреждение от Макларън за работата на спирачките си.

– Какво, по дяволите, искате – да се състезавам с тези момчета или да си пазя колата?! – бе не особено милият отговор на англичанина към екипа му.

Трети сейфти кар пак събра колите, но причината за появата му в 43-а обиколка не бе инцидент, а разместен капак на шахта в трети завой, който представляваше опасност за състезателите. Колата за сигурност се прибра в края на 45-я тур. От там нататък се случиха няколко отпадания, но вследствие на технически повреди. Няколко тура преди финала обаче стана катастрофа – Ярно Трули и Карун Чандок се удариха, което предизвика излизането на четвъртата кола за сигурност за тази надпревара, извела колоната до финала.

Уебър бе абсолютно безгрешен от старта до финала и въпреки че авансът му постоянно бе отнеман, той си позволи да намали темпото едва след обаждане по радиото от питуола на Ред Бул. Фелипе Маса пък финишира 4-и след не особено впечатляващо състезание. Зад него бе Хамилтън, а Шумахер в последните завои задмина Алонсо и взе шестата позиция. Розберг остана осми пред колегите си от Форс Индия Сутил и Лиуци.