Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Джеймс Алисън: С Лотус скоро ще печелим наистина добри точки

Джеймс Алисън: С Лотус скоро ще печелим наистина добри точки

70
0
Кими Райконен

Техническият директор на Лотус Джеймс Алисън за представянето на отбора в Гран при на Китай и очакванията за следващата надпревара в Бахрейн.

– Какво е обобщението след Гран при на Китай?

– Сигурен съм, че хората вероятно вече се отегчават, когато заявяваме колко близо бяхме до доброто представяне. Последният уикенд обаче затвърди усещането от първите два старта, че имаме страхотен потенциал, който тепърва ще се реализира. Много скоро ще започнем да печелим наистина добри точки. Бяхме много, много близо в Китай и въпреки че нещата не се получиха съвсем както трябва, избрахме правилната стратегия за деня и почти я превърнахме в отличен резултат. Според мен не изкарахме достатъчно дълъг втори стинт с Кими [Райконен] и това повлия на изхода от състезанието при него. И двете коли обаче бяха добре балансирани по време на надпреварата, пилотите – конкурентоспособни. Мерцедес ни победиха. Но те бях и пред всички останали.

– Защо не се получиха нещата с новите компоненти в Китай?

– Не успяхме да се справим с тях и това бе разочароващо. Уикендът всъщност бе много странен и за нас, и за други отбори. Гумите ту работеха оптимално, ту не съвсем. Това направи изключително трудно взимането на адекватни решения и не бяхме наясно дали промените в настройките ни са правилни или не. Обърквахме се, но в крайна сметка ситуацията се разви сравнително благоприятно.

– Бахрейн по-добра възможност ли ще е за отключване потенциала на Е20?

– В Бахрейн със сигурност ще имаме по-постоянни температури на гумите! Това ще ни позволи да преценим по-добре новостите по автомобила. Поне ще видим дали водят до напредък или не. За там ще имаме още няколко нови елемента, като нов пушрод например. Надяваме се да има ползва и от частите, които изпитвахме в Китай, но не запазихме за състезанието.

– Какви да предизвикателствата на пистата в Бахрейн за Е20?

– Ще се състезаваме отново на оригиналната конфигурация, която за последно бе използвана през 2009 г. Това ще е първият сериозен тест за спирачните системи тази година. Не очакваме проблеми, но ще трябва да отделим малко повече внимание на температурите им и износването. Нужно е освен това да подобрим малко скоростта на Е20 в бавните завои.

– Разработвате ли двоен DRS като на Мерцедес с оглед последното решение, постановяващо, че системата е легална?

– В момента преценяваме дали бихме имали полза от такава система, дали ще ни помогне. Интерпретациите на отделните екипи имат наистина сериозно значение. Една такава разработка би могла да е много интересна.