Начало Избрани Дженерал Моторс обмисля произвеждането на задвижващи системи за F1

Дженерал Моторс обмисля произвеждането на задвижващи системи за F1

682
0
Дженерал Моторс и Кадилак
снимка, Дженерал Моторс

Дженерал Моторс обмисля произвеждането на задвижващи системи за F1. Американската корпорация проявява интерес към новите технически правила, които влизат в сила след три години. За да се случи това обаче F1 и ФИА трябва да разрешат присъединяването на Андрети Кадилак към стартовата решетка.

В началото на годината ФИА откри процедура за присъединяване на нови отбори в F1. Федерацията вече изслушва екипи, които проявяват интерес и искат да участват в най-високото ниво на моторните спортове в бъдеще

До този момент Майкъл Андрети е най-сериозният кандидат за участие в F1. Бившият пилот на Макларън неколкократно опита да се включи в световния шампионат. Последният опит на Андрети за влизане в F1 е много сериозен след като той обедини сили с Кадилак и е готов да доведе със себе си Дженерал Моторс (GM). Американската автомобилна корпорация за първи път проявява някакъв интерес към най-високото ниво на моторните спортове. Ако бъде допуснат до участие, екипът на Андрети-Кадилак ще използва задвижващи системи на Рено.

Миналата седмица Андрети каза, че вече е подал заявка за участие в F1. Бившият състезател също така потвърди, че работата по този амбициозен проект продължава с пълна сила. За тази цел Андрети започна строителството на нова фабрика с площ 575 000 кв.м. В нея ще се помещават настоящите дейности на компанията, както и бъдещия екип от F1.

Междувременно от Дженерал Моторс обявиха, че не биха се включили в F1 само заради маркетинг и искат да произвеждат собствена задвижваща система в бъдеще.

„Дженерал Моторс е мотивиран да участва в автомобила, дизайна и като цяло в целия процес. Това не е поставяне на бял етикет на двигател“, сподели изпълнителният директор на GM за моторните спортове Ерик Уорън.

Коментарът на Уорън е насочен към прекия конкурент на Дженерал Моторс Форд. Преди малко повече от три месеца американският производител обяви партньорството си с Ред Бул, което започна от 2026-та. Форд няма да се ангажира с пълно заводско участие и ще произвежда електрическата част от новия агрегат. За разлика от Форд, Дженерал Моторс планира пълно участие в шампионата заедно с екипа на Андрети

„Взаимодействието между Кадилак и Андрети ще бъде в целия автомобил. Ако погледнем отвъд 2026 г. , нашето виждане е, че искаме да се състезаваме и да се уверим, че сме конкурентоспособни. След това искаме да разгледаме възможността да създаден своя силов агрегат и да видим дали това е най-целесъобразно“, продължи изпълнителният директор на Дженерал Моторс.  Разбира се, че бихме могли [да конструираме собствен двигател]. Не можем да го направим толкова скоро, тъй като производителите на агрегати за 2026 г. са обявени. Честно казано бихме могли да го направим най-рано през 2027 г.“

Това е нещо, което разглеждаме доста сериозно. Проявяваме интерес към новите задвижващи системи силовите агрегати и проучваме всичко. Андрети има партньор, който създава собствени двигатели, с който бързо може да започне да се състезава.“

Уорън също така каза дали Дженерал Моторс може да създаде задвижваща система напълно самостоятелно. „Мисля, че е трудно за един производител да каже, че даден двигател е 100% собствен. Те винаги имат технически партньори, с които работят. Но въпреки всичко вярвам, че разполагаме с възможности, които биха били от съществено значение за това. Бихме могли да го направим, но трябва да определим какви елементи ще имаме нужда.“

В момента Андрети има партньорство с Хонда в Индикар. Двете компании работят заедно в IMSA чрез екипа на Уейн Тейлър Рейсинг и прототипа Acura ARX-06. Междувременно Дженерал Моторс участва в IMSA и WEC с модела Кадилак V-Series.R. Прототипът има хибридна система и е задвижван от 5.5-литров атмосферен V8 двигател.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Cadillac Performance (@cadillacvseries)