Гумите хиперсофт на Пирели дебютират в състезателен уикенд в Монте Карло и бяха обект на особен интерес по време на свободните тренировки в четвъртък. Даниел Рикиардо бе най-бърз и в двете сесии, поставяйки нов рекорд на уличното трасе в княжеството. Той и съотборникът му Макс Верстапен доминираха в изпитанията, в които Пирели установи разлика от близо секунда в постиженията за обиколка в сравнение с миналата година.
Голяма част от трасето освен това е с нов асфалт, което означава по-голямо сцепление и по-гладка повърхност – също фактори, допринесли за по-ниските времена на тур.
„Видяхме много повече износване на най-меките ни гуми – хиперсофт с розов кант – на пистата в Монте Карло, отколкото през предходни години, точно според очакванията за новата смес”, коментира шефът на спортния департамент на Пирели Марио Изола.
„Монако обаче не може да се сравнява с което и да е трасе. Ето защо бе особено важно да се събере колкото може повече информация. Наблюдавахме грейнинг на предна лява гума, особено в първата тренировка, което също е нормално за Монако. Очевидно е повишаването на скоростта – рекордът на пистата бе подобрен, но един питстоп в състезанието в неделя все още е най-вероятната опция заради огромната важност на позицията в колоната. Ред Бул изглеждаха много силни, но топ отборите бяха близо един до друг.”
Междувременно шефовете на отбори от Формула 1 заедно с ФИА са изпратили молба до Пирели за опростяване имената отделните типове гуми, използвани в Гран при. Идеята е да се запази настоящият брой смеси – 7, но изборът за всеки уикенд да се наименува хард, медиум и софт. В Монте Карло например предоставените на екипите гуми са три разновидности на софт – суперсофт, ултрасофт и хиперсофт. Още при обявяването на смесите имената предизвикаха смесени реакции и настоящата молба е свързана с желанието за опростяване на свързаните с надпреварите компоненти.
„Става дума за три цвята и имена, които да са едни и същи за всички състезания. Смесите, разбира се, ще са различни, защото не може да използваш еднакви за Силвърстоун и Монако. Така може да стане по-разбираемо за зрителите, но ще има възможност за задълбочаване в техническата информация, която ще продължим да предоставяме”, обясни Изола.
It’s going to be pretty odd for the drivers after this session, as now they won’t be in the cars again until Saturday morning. In the old days, this meant that Thursday night was spent in the Casino, rather than analysing data… pic.twitter.com/feCk2psXc4
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 24, 2018