ГП на Русия след:
Последно състезание: Сингапур

Един питстоп все още е най-вероятната стратегия в Монако, смятат в Пирели

25.05.2018 | Калоян Петров; снимка: Спас Генев, графика: Пирели | коментара

Гумите хиперсофт на Пирели дебютират в състезателен уикенд в Монте Карло и бяха обект на особен интерес по време на свободните тренировки в четвъртък. Даниел Рикиардо бе най-бърз и в двете сесии, поставяйки нов рекорд на уличното трасе в княжеството. Той и съотборникът му Макс Верстапен доминираха в изпитанията, в които Пирели установи разлика от близо секунда в постиженията за обиколка в сравнение с миналата година.

Голяма част от трасето освен това е с нов асфалт, което означава по-голямо сцепление и по-гладка повърхност – също фактори, допринесли за по-ниските времена на тур.

„Видяхме много повече износване на най-меките ни гуми – хиперсофт с розов кант – на пистата в Монте Карло, отколкото през предходни години, точно според очакванията за новата смес”, коментира шефът на спортния департамент на Пирели Марио Изола.

„Монако обаче не може да се сравнява с което и да е трасе. Ето защо бе особено важно да се събере колкото може повече информация. Наблюдавахме грейнинг на предна лява гума, особено в първата тренировка, което също е нормално за Монако. Очевидно е повишаването на скоростта – рекордът на пистата бе подобрен, но един питстоп в състезанието в неделя все още е най-вероятната опция заради огромната важност на позицията в колоната. Ред Бул изглеждаха много силни, но топ отборите бяха близо един до друг.”

Междувременно шефовете на отбори от Формула 1 заедно с ФИА са изпратили молба до Пирели за опростяване имената отделните типове гуми, използвани в Гран при. Идеята е да се запази настоящият брой смеси – 7, но изборът за всеки уикенд да се наименува хард, медиум и софт. В Монте Карло например предоставените на екипите гуми са три разновидности на софт – суперсофт, ултрасофт и хиперсофт. Още при обявяването на смесите имената предизвикаха смесени реакции и настоящата молба е свързана с желанието за опростяване на свързаните с надпреварите компоненти.

„Става дума за три цвята и имена, които да са едни и същи за всички състезания. Смесите, разбира се, ще са различни, защото не може да използваш еднакви за Силвърстоун и Монако. Така може да стане по-разбираемо за зрителите, но ще има възможност за задълбочаване в техническата информация, която ще продължим да предоставяме”, обясни Изола.

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари
Други новини за същото състезание:
•  01.06.2018 Алонсо разочарован от голямото изоставане на Макла... •  30.05.2018 Марко: Рикиардо няма за какво да ходи във Ферари и... •  29.05.2018 Наредили на Окон да пропусне Хамилтън в Монако... •  28.05.2018 ФИА може да продължи да проверява двигателя на Фер... •  28.05.2018 Бивши пилоти разкритикуваха карането на Верстапен... •  28.05.2018 Хамилтън призовава за промяна на формата на уикенд... •  28.05.2018 В Мерцедес недоволни от решението на ФИА относно м... •  28.05.2018 Имахме четвъртата по бързина кола в Монако, смята ... •  27.05.2018 Спирачките просто отказаха, обясни Льоклер причина... •  27.05.2018 Хамилтън: Аз щях да съм заспал, ако гледах това съ... •  27.05.2018 Гумите ми се изхабяваха доста бързо, обясни Фетел... •  27.05.2018 Даниел нямаше как да се откаже, наистина се гордея... •  27.05.2018 Рикиардо: Наложи се да прехвърля до 6-7% усилие къ... •  27.05.2018 Невероятен Рикиардо с блестяща победа в Монако... •  27.05.2018 Гран при на Монако – коментари по време на състеза... •  27.05.2018 ФИА обяви, че задвижващата система на Ферари е лег... •  27.05.2018 Пилотите на Форс Индия се радват на напредъка на V... •  27.05.2018 Алонсо доволен от седмото място на грида след проб... •  26.05.2018 Хамилтън: Нямаше да можем да настигнем Рикиардо до... •  26.05.2018 Доближихме се максимално до Ред Бул, убеден е Фете... •  26.05.2018 Макс трябва да си вземе поука и да спре да прави т... •  26.05.2018 Кими: Не знам каква е разликата в моторите... •  26.05.2018 Рикиардо: Не беше нужно да опитваме с ултрасофт... •  26.05.2018 Рикиардо на полпозишън в Монако... •  26.05.2018 Фетел предпочита Кими за съотборник: С него няма о... •  26.05.2018 Ред Бул отново над всички, но Макс се разби в мант... •  25.05.2018 Организаторът на старта в Азербайджан категоричен,... •  25.05.2018 Забавянето на новия договор на Хамилтън е заради п... •  24.05.2018 По-близо сме до Ред Бул и Ферари, отколкото очаква... •  24.05.2018 Фетел: Пързалях се малко повече... •  24.05.2018 Пилотите на Ред Бул смятат, че борбата в квалифика... •  24.05.2018 И Сайнц ще е с новия аеропакет в събота... •  24.05.2018 Формула 1 Vision на разположение в Монако... •  24.05.2018 Ред Бул пак над всички и във втората сесия... •  24.05.2018 ФИА ограничи работата на батериите в автомобилите ... •  24.05.2018 Алонсо се срещал тайно с Ферари?... •  24.05.2018 Ред Бул начело в първата тренировка в Монако... •  23.05.2018 В Ред Бул губят 0.2 сек от двигателя в Монте Карло... •  23.05.2018 Алонсо: При нормално развитие на нещата нямам шанс... •  23.05.2018 Ще е голяма изненада ако Хамилтън напусне Мерцедес... •  23.05.2018 Мерцедес не променя окачването, Ферари маха крилат... •  23.05.2018 Перес прогнозира трето място за Хаас... •  23.05.2018 SAP в ново технологично партньорство с отбора на М... •  23.05.2018 Нови боксове посрещнаха екипите от F1 в Монако... •  15.05.2018 Пилотите масово залагат на гумите хиперсофт за Мон... •  15.05.2018 ФИА обясни защо забранява крилата над огледалата н... •  13.05.2018 Наказаха Грожан с 3 места на старта в Монако... •  12.05.2018 Огледалата върху ореола на Ферари ще бъдат забране... •  23.03.2018 Пирели обяви типовете гуми за Монако...

Горещи Оферти