Начало Формула 1 Един питстоп все още е най-вероятната стратегия в Монако, смятат в Пирели

Един питстоп все още е най-вероятната стратегия в Монако, смятат в Пирели

2
0
Ред Бул

Гумите хиперсофт на Пирели дебютират в състезателен уикенд в Монте Карло и бяха обект на особен интерес по време на свободните тренировки в четвъртък. Даниел Рикиардо бе най-бърз и в двете сесии, поставяйки нов рекорд на уличното трасе в княжеството. Той и съотборникът му Макс Верстапен доминираха в изпитанията, в които Пирели установи разлика от близо секунда в постиженията за обиколка в сравнение с миналата година.

Голяма част от трасето освен това е с нов асфалт, което означава по-голямо сцепление и по-гладка повърхност – също фактори, допринесли за по-ниските времена на тур.

„Видяхме много повече износване на най-меките ни гуми – хиперсофт с розов кант – на пистата в Монте Карло, отколкото през предходни години, точно според очакванията за новата смес”, коментира шефът на спортния департамент на Пирели Марио Изола.

„Монако обаче не може да се сравнява с което и да е трасе. Ето защо бе особено важно да се събере колкото може повече информация. Наблюдавахме грейнинг на предна лява гума, особено в първата тренировка, което също е нормално за Монако. Очевидно е повишаването на скоростта – рекордът на пистата бе подобрен, но един питстоп в състезанието в неделя все още е най-вероятната опция заради огромната важност на позицията в колоната. Ред Бул изглеждаха много силни, но топ отборите бяха близо един до друг.”

Междувременно шефовете на отбори от Формула 1 заедно с ФИА са изпратили молба до Пирели за опростяване имената отделните типове гуми, използвани в Гран при. Идеята е да се запази настоящият брой смеси – 7, но изборът за всеки уикенд да се наименува хард, медиум и софт. В Монте Карло например предоставените на екипите гуми са три разновидности на софт – суперсофт, ултрасофт и хиперсофт. Още при обявяването на смесите имената предизвикаха смесени реакции и настоящата молба е свързана с желанието за опростяване на свързаните с надпреварите компоненти.

„Става дума за три цвята и имена, които да са едни и същи за всички състезания. Смесите, разбира се, ще са различни, защото не може да използваш еднакви за Силвърстоун и Монако. Така може да стане по-разбираемо за зрителите, но ще има възможност за задълбочаване в техническата информация, която ще продължим да предоставяме”, обясни Изола.