Начало Автомобили Емануеле Пиро дойде в София за откриване на Ауди Спорт дилърство

Емануеле Пиро дойде в София за откриване на Ауди Спорт дилърство

43
0
Audi Sport,Piro

Легендарният италиански пилот Емануеле Пиро пристигна в София за официалното стартиране дейността на Порше София Запад като Ауди Спорт дилър. Така комплексът се нарежда сред топ локациите на марката в света, които ще предлагат гамата от спортни модели на компанията в гамите RS и R8. По принцип центърът е един от най-големите в Европа и отговаря на всички корпоративни стандарти за продажбено и следпродажбено обслужване. Освен специфичните елементи на обзавеждането, шоурумът разполага и със специализирана техника за поддръжка на спортните коли, които се предлагат от висококвалифицирани консултанти.

Звезда на премиерата бе новото Ауди RS3 Limousine, която бе представена за първи път миналата година в Женева и е с най-мощния 5-цилиндров сериен двигател в света. Колата е с изключителна динамика и внушителна визия, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,1 сек, дизайнът на интериора и качеството му са не по-малко впечатляващи.

Новото Ауди RS5 Coupe пък е първият модел на Ауди Спорт, носещ актуалния стилистичен идиом RS. Външният дизайн е повлиян от Ауди 90 quattro IMSA GTO. Напълно новият 2,9 TFSI biturbo двигател е с мощност от 450 к.с. и въртящ момент от 600 Nm. Този двигател е разработен от бял лист хартия, като той предлага изключителна сила и ефективност и ги съчетава с неподражаем RS звук. Като част от стандартното оборудване системата quattro разпределя силата между четирите колела.

Ауди Спорт е 100% собственост на Audi AG и е подразделение на марката Ауди. Ауди Спорт ще отговаря пряко за развитието на спортните модели от RS и R линиите, както и за специфичното им оборудване, резервни части, лайфстайл продукти и аксесоари. В света Ауди Спорт ще се предлага от 400 дилъра на марката.

Изключително атрактивно Еманиеле Пиро, който е петкратен победител в Льо Ман и шампион в американските Льо Ман серии, разказа за 23-годишната си връзка с Ауди и за трансфера на технологии и идеи в компанията между спорта и масовото производство.

„Директното впръскване на гориво в камерата на бензиновия двигател например бе развито в състезанията и след това масово навлезе в нашите двигатели. С него понижихме разхода на гориво с поне 10%”, даде пример Пиро. „С развитието на дизеловата технология в Льо Ман беше същото, като само се надявах да съм още в отбора, когато стигнем до реалното му използване в надпреварата. Това изглеждаше толкова невероятно, но се случи, и то толкова скоро и съм щастлив, че бях част от целия проект.”

Пиро, който има огромен опит, обясни обаче, че има доста идеи и знания за състезанията, идващи от самото производство. Той изтъкна, че за успеха на Ауди в последните десетилетия огромно значение има и много здравата връзка между самите хора в завода, в Ауди Спорт, пилотите и съвсем не всичко е просто маркетинг. Като човек, който винаги живо се е интересувал от техника, той заяви, че е бил пленен от разработките на Ауди – още от първия си тест с тяхната quattro технология през зимата между 1993 и 1994 г., начина й на работа и до днес изпитва истински възторг и дори учудване как всеки нов модел е по-добър от предходния.

„Не е за вярване – всеки път си мисля, че една кола е почти съвършена, отлична. Смятам, че просто няма какво повече да се иска и идва следващият модел, и той е още по-добър”, разказа Пиро, чиято кариера във Формула 1 през 80-те години включва както състезания с Бенетон и Скудерия Италия, така и тестове и работа за митичния тим на Макларън-Хонда с Ален Прост и Аертон Сена.

Специален материал за Емануеле Пиро може да намерите в брой 203 на списание ClubS1.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter