Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун подкрепи Ред Бул – смята, че е нужно изравняване на силите...

Екълстоун подкрепи Ред Бул – смята, че е нужно изравняване на силите в Гран при

112
0
Бърни Екълстоун,Кристиан Хорнер

Управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун даде подкрепата си за изразеното от шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер мнение, че е необходимо да се направи нещо за изравняване на силите в Гран при.

Хорнер оглавява тима от Милтън Кийнс още от създаването му. Начело с него отборът спечели четири поредни двойни титли (при пилотите и конструкторите) в периода 2010 – 2013 г. След преминаването към новите хибридни задвижващи системи обаче, Ред Бул не се представя достатъчно добре. Хорнер критикува доставчика на агрегати за тима Рено през 2014 г., а след първия старт за 2015 г. нападна още по-остро френския производител. Той допълни, че може би ФИА трябва да направи нещо, за да изравни възможностите.

Съветникът на отбора от Милтън Кийнс Хелмут Марко пък предупреди, че австрийската компания може да се оттегли от Формула 1. Той посочи, че през лятото се прави годишен анализ и ако съотношението разходи/приходи не удовлетворява фирмата, то е възможно да обмисли напускане на Гран при.

„Те са абсолютно, 100% прави. Мисля, че има правило, което Макс [Мозли] създаде, когато беше начело (на ФИА), гласящо, че ако определен отбор или доставчик на двигатели създаде нещо магическо – както е сторил екипът на Мерцедес – ФИА може да изравни нещата. Те (Мерцедес) са свършили първокласна работа и всички признават това. Сега трябва малко да променим нещата и да се опитаме леко да ги поизравним. Това, което трябваше да сторим, бе да замразим двигателя на Мерцедес и да оставим останалите да вършат каквото пожелаят, за да ги настигнат. Необходимо е да подкрепим ФИА да направи промени”, заяви Екълстоун пред Ройтерс.

84-годишният англичанин не уточни за кое правило говори. Предполага се, че може би има предвид точка 2.5 от техническите изисквания: „Нови системи и технологии: Всяка нова система, процедура или технология, която не е изрично упомената в тези правила, но е сметната за допустима от техническия департамент за Формула 1 на ФИА, ще бъде разрешена до края на шампионата, в който е въведена. След това комисията за Формула 1 ще ревизира съответната технология и ако бъде сметнато, че тя няма принос за спорта като цяло, ще бъде забранена.”

В текста обаче се посочва, че системата или технологията се запазва до края на съответния шампионат, тоест използващият я отбор запазва предимството си до финала на сезона.