Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко предупреди, че австрийската компания може да се оттегли от Формула 1. Това стана след първия кръг от световния шампионат за 2015 г., в който Даниел Рикиардо завърши шести, а Данил Квят не успя да стигне до грида и спря на пистата с повреда в скоростната кутия.
След финала на надпреварата шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер нападна остро доставчика на задвижващи системи и обвини Рено за проблемите на отбора. След това Марко предупреди, че компанията може направо да си тръгне от Формула 1.
„Ще прегледаме ситуацията отново през лятото, както правим всяка година. Ще видим какви са разходите и приходите. Ако сме неудовлетворени, може да планираме напускане на F1. Да, съществува опасност любовта на господин [Дитрих] Матешиц към Формула 1 да изгасне.”
Марко заяви, че използваните понастоящем задвижващи системи са погрешно решение за спорта. „Бихме го казали, дори Рено да водеха. Техническите правила са неразбираеми, твърде сложни, а техниката като цяло – прекалено скъпа. Инженерите управляват Формула 1. И ние искахме намаляване на разходите, но не се получава. Конструктор като Ейдриан Нюи е кастриран от такъв тип изисквания. Тези правила убиват спорта”, заяви Марко.
На въпрос относно слуховете за евентуална продажба на Ред Бул, които датират доста отпреди уикенда в Австралия, Хорнер отговори: „Много сте далеч от истината. Имаше изявление от страна на Дитрих, който уточни всичко. Няма нищо.”
Хорнер критикува Рено още през 2014 г., след което спортният департамент на френския производител бе реорганизиран. Сирил Абитебул се върна начело на Рено Спорт и преструктурира екипа. Според него проблемът бе не в липсата на средства, а в неправилното разпределение на ресурсите. Освен това обясни, че Ред Бул е притискал производителя на двигатели да работи до последния възможен момент през 2013 г. по тогавашните агрегати, което отне от времето за разработка и изпитване на хибридната задвижваща система.
Известният журналист Адам Купър посочи, че „Матешиц бе раздразнен от спада във формата миналата година и дори преди началото на първия състезателен уикенд за 2015-та осъзна, че животът вероятно ще е дори по-труден през новия сезон. Освен това талисманът Себастиан Фетел, с когото е много близък, си тръгна.
Междувременно Ред Бул бе засрамен от Торо Росо в Мелбърн и е ясно, че връзките с Рено са напълно съсипани.
Рено на свой ред са недоволни от Ред Бул – още от миналия сезон, когато тимът от Милтън Кийнс започна да критикува открито доставчика си на задвижващи системи. Напоследък отново усилено се заговори и че френската компания може да се ориентира отново към изграждане на свой отбор за Формула 1. Твърди се, че Рено вече са проверили каква е ситуацията в Заубер, Форс Индия, Лотус и Торо Росо.”
Намирането на купувач за Ред Бул ще е много по-трудно, отколкото за Торо Росо. Австрийският милиардер взе през 2004 г. тима на Ягуар и инвестира сериозни средства, за да го превърне в шампион. Отборът спечели четири поредни двойни титли (при пилотите и конструкторите) за периода 2010 – 2013 г. и това вдигна сериозно цената му. Твърди се, че Стефано Доменикали е изработил план за придобиването на тима от Милтън Кийнс и превръщането му в заводски екип на Фолксваген/Ауди. Председателят на надзорния съвет на Фолксваген Груп Фердинанд Пийх обаче не желаел да влезе в F1, докато Бърни Екълстоун е в спорта.