Начало Автомобили Edo Competition Maserati MC12

Edo Competition Maserati MC12

101
0

Явно от Edo Competition са решили да се изредят на всички големи настоящи суперспортисти. Досега компанията се пробва на Enzo, Murcielago, 599 GTB, Carrera GT, R8 (излишно е да се споменават марките, когато тези модели са толкова известни). И след като веднъж Edo вече направиха версия на Maserati MC12Corsa, компанията явно е измислила нещо ново за Maserati. По принцип мощността си беше над 700 к.с., като вариантите на Edo са с около 70 к.с. над серийните модели MC12 благодарение на няколко хитринки, заимствани от Ferrari FXX. A най-новата интерпретация на МС12 включва нов заден спойлер и нова спортна трансмисия, в следствие на което колата става още по-лесна за шофиране.

Определено представянето на пътя от заводския модел е отлично, като Maserati MC12 е базирано на същото шаси като Ferrari Enzo. Разликата е, че МС12 е по-луксозен, по-тежък и по-голям модел в сравнение с модела от Маранело. Съответно максималната скорост от 330 км/ч е с 20 км/ч по-ниска в сравнение с по-малкото и по-леко Enzo. Версията на Edo обаче напълно променя сценария, като МС12 вече вдига 370 км/ч. Ускорението е умопомрачително – 3.5 секунди от място; 200 км/ч за 9.5 секунди и 300 км/ч за 22 секунди.

70-те кончета в повече спрямо стандартния МС12 се дължат на нова система за получаване на въздух (заимствана от Ferrari FXX), както и на нова система за отработените газове. В допълнение към това има и нови керамични композитни спирачки, както и повече въглеродни елементи, благодарение на което МС12 отслабва с близо 100 кг в сравнение с оригинала. Така масата е почти еквивалентна на по-спортния братовчед Enzo.

Новата спортна трансмисия определено улеснява водача, а новият заден регулируем спойлер означава, че водачът може да го настройва според силите на притискане, които са му нужни. Нова система transmission control позволява на предавките да се сменят както в МС12 Corsa. Само за напомняне – МС12 Corsa бе автомобил в 12 бройки с мощност от 755 к.с., който бе направен специално за световния шампионат FIA GT1.