Двете най-меки гуми в гамата на Пирели за сезон 2012 г. – софт и суперсофт – ще се използват и през предстоящия уикенд за Гран при на Канада.
Пистата в Монреал обаче поставя много по-различни предизвикателства пред екипите спрямо улиците на Монако. Тя е значително по-бърза и натоварва повече гумите. Освен това времето е променливо и това може да доведе до още неизвестни в битката по трасето. Всичко гореизброено обаче прави старта в Канада един от най-непредсказуемите и интересни за целия сезон.
Пистата освен това не се използва постоянно и затова търпи сериозни промени по време на уикенда, тъй като с течение на времето се отлага все повече гума. Трасето Жил Вилньов е и едно от най-натоварващите спирачките, особено задните.
Сцеплението е ниско и умението да управляваш и щадиш гумите си е особено важно в Монреал – почти невъзможно е да се правят дълги серии обиколки само с едно спиране в бокса, какъвто бе случаят в Монако.
Има няколко възможности за изпреварване, но опитите крият рискове, тъй като обикновено асфалтът извън състезателната линия е доста мръсен.
– Монреал не само е великолепен град, но има и страхотна писта. Софт и суперсофт би трябвало да покажат прекрасно характеристиките си на трасето там. Гумите по принцип имат сериозна роля в Канада, особено когато вали. Миналата година видяхме как това да си с правилната смес в точния момент помогна на Дженсън Бътън да спечели в Канада (въпреки шестте влизания в пита, едно от които беше наказание) през 2011 г. Но миналогодишното състезание съвсем не бе типична надпревара, така че нямаме опит със суперсофт в Канада – сподели моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.