Естебан Окон похвали рейс директора на F1 Руи Маркеш. Пилотът на Хаас вярва, че португалецът е взел правилното решение да отложи началото на спринтовата надпревара заради трудните метеорологични условия. Окон също така се надява на точки в днешната надпревара, след като снощи участва в Q3.
Вчерашният спринт в Маями се проведе при доста променливи условия. Началото на кратката надпревара беше отложено с около половин час заради поройния дъжд, който изля над пистата. Инцидентът на Шарл Льоклер беше доказателство за това, че пистата беше твърде мокра и хлъзгава за провеждане на спринтовото състезание.
Спринтът в Маями започна при мокра писта, което задължи Окон и неговите колеги да използват гуми интермедия. Но с напредване на обиколките трасето изсъхна до степен, позволяваща използване на сликове. В последните турове състезателите се втурнаха към бокса за гуми за сух асфалта. Това предизвика известен хаос и разбъркване на позициите в класирането
F1 пилотите приветстваха решението на Маркеш да отложи старта на спринтовата надпревара заради лошите метеорологични условия и нулева видимост. Според Окон, португалецът е свършил отлична работа в този случай.
„Честно казано, те се справиха отлично. Бях наистина впечатлен от новия директор на състезанието, защото в началото не можех да видя нищо пред или зад мен“, сподели Окон.
„Те решиха да го отложат, въпреки че нивото на сцепление беше сравнително добро. Но беше някак странно с всички проблясъци на слънцето и влажността, която оставаше доста висока.“
„Всички имахме проблеми и с разпадащите се гуми, в които попадна малко вода. Беше много странно, че не можехме да виждаме какво се случва около нас. След това процедурата беше рестартирана. Вече беше доста по-безопасно и трасето ставаше все по сухо. Имахме нужда от точно това, защото иначе нямаше да е безопасно да стартираме“, добави пилотът на Хаас.
Окон потегли 12-ти и финишира на тази позиция в спринтовата надпревара на пистата в Маями Гардънс. След това французинът показа добра скорост в квалификацията и влезе в Q3. Там той даде девето време и се нареди зад Шарл Льоклер от Ферари.
„Това вероятно бе най-добрата квалификация за досега. Наистина променихме настройките на автомобила, за да се опитаме да отстраним проблемите, които имахме в спринтовото състезание“, каза Окон.
„Спринтовата надпревара беше наистина трудна. Сблъскахме се с много проблеми с автомобила и преодоляхме повечето от тях. Все пак ще кажа, че има още някои, които трябва да преодолеем.“
„Използвахме максимално потенциала, който имахме. Усещането определено бе добро. Това е голямо облекчение за всички, защото преживяхме доста трудни моменти в Джеда. Не ни беше лесно и тренировката в началото на уикенда. Постигнахме напредък в тази квалификация. Този резултат беше максималният, който можехме да постигнем“, заключи Естебан Окон.
Esteban wraps up his strongest Quali of the season 🙌🇺🇸#HaasF1 #F1 #MiamiGP | @OconEsteban pic.twitter.com/LeVBSqWHPR
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 3, 2025
Другият пилот на Хаас Оливър Беърман финишира осми в спринта. Няколко часа по-късно той беше наказан заради опасно освобождаване от бокса и се смъкна извън топ 10. В квалификацията Беърман отпадна още в първия сегмент и зае последната позиция на грида
„Мисля, че екипът от инженери свърши страхотна работа. Те могат да се гордеят с това, което направихме днес“, каза Беърман. „Но това е нещо, върху което трябва да работим и да бъдем по-постоянни. В момента прозорецът на нашия автомобил е наистина, наистина малък.“
„Въпреки че се опитваш да събереш автомобилите в една и съща конфигурация, все още виждаме големи разлики между тях. Трябва да работим върху това и да имаме повече постоянство. Имаме някои планове за следващите състезания“, добави пилотът на Хаас.
Awesome work once again team 👏🙌#HaasF1 #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/NKVlYsORsv
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 3, 2025