Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екстрьом победи Шуми на финала в

Екстрьом победи Шуми на финала в

54
0

Германия с отборна титла

Двукратният световен шампион в Германския шампионат за туристически автомобили (DTM) Матиас Екстрьом победи легендата Михаел Шумахер на финала на престижното “Състезанието на шампионите” провело се на стадион “Уембли” в Лондон. По този начин шведа запази титлата си от миналия сезон и спечели надпреварата за втора поредна година в индивидуалната категория.

В мега събитието участваха общо 16 пилоти разделени по двама за категорията по нации и индивидуално за голямата купа и звание “Шампион на шампионите”. Те се състезаваха помежду си на елиминационен принцип. Пилотите караха еднакъв тип автомобили и показаха на какво са способни пред феновете на митичния стадион “Уембли”. Шумахер и компания караха в различните кръгове Бъги ROC, Астън Мартин V8 n24, Форд Фокус WRC 2007, Solution F touring” (модификация на Опел Астра) и Фиат Гранде Пунто s2000.

Състезанието премина и в памет на трагично загиналия в катастрофа с хеликоптер световен рали-шампион от 1995 година Колин Макрий. Колин трябваше да участва, но бе заменен в тима на Шотландия от брат си Алистър. Всички участници бяха сложили на своята ръка лента със знамето на Шотландия в почит на големия пилот.

Екстрьом победи Шуми в двубой със система две от три победи, а самият финал се състоеше в общо три части и тай-брек. Първо Пилето и Матиас си разделиха по една победа за 1:1. В началото Екстрьом победи Шумахер зад волана на автомобила “Solution F touring”, но след това Михаел се върна в играта след категоричен успех с бъгито създадено специално за “Състезанието на шампионите”. През цялата вечер никой не успя да победи Шумахер с този модел. В тай-брека двамата пилоти отново караха “Solution F touring”, като този път те си смениха автомобилите по молба на Шумахер. Очевидно Екстрьом имаше предимство, тъй като той познава по-добре пистовите коли от този тип и в крайна сметка отново стана шампион. В последните метри в последната обиколка за вечерта, Шуми изпусна от управление своя автомобил, задната част на колата му занесе и той не успя да завърши. На последната контрола разликата между двамата пилоти бе 0,5 секунди в полза на Екстрьом.

“Когато не мога да виждам гумите на колата става нещо”, коментира с усмивка Шумахер. “Имам нужда да ги виждам. Не се чувствам виновен, че победих Англия и Бътън общо два пъти днес именно на “Уембли”. Прекарах си страхотно и благодаря на организаторите”, допълни той.

За да стигне до финала Екстрьом надделя в предишните кръгове съответно над Анди Прию, Травис Пристана и Том Кристенсен. От своя страна Шумахер победи Хенинг Солберг, Дженсън Бътън и на 1/2-финала Себастиян Бурде.

Другият фаворит за трофея Хейки Ковалайнен катастрофира изключително ефектно в предпазните огради на старт-финалната права със своя Астън Мартин N24 на 1/4 – финалите в оспорвана битка с Анди Прию. Британецът пък също се завъртя в елиминациите с Екстрьом.

По-рано през деня в отборната категория по нации, Себастиян Фетел и Михаел Шумахер спечелиха отличието. Фетел се оказа по-бърз от Маркус Грьонхолм и Хейки Ковалайнен, след като Шуми изгуби едно от състезанията. Германецът отново се изправи срещи стария си познайник от 2004 година Ковалайнен. На старта обаче, колата му загасна и Шуми загуби още в началото. В средата на обиколката новият пилот на Макларън-Мерцедес във Формула 1 настигна седемкратният световен шампион и двамата се състезаваха помежду си гума до гума. В крайна сметка Хейки успя да изпревари именития си съперник в края на първия завой.

На 1/2-финала Германия победи Англия за жалост на местните фенове. Михаел триумфира безапелационно над Дженсън Бътън, а Фетел над Прию. Във финалната фаза Шуми и пилотът на Торо Росо се изправиха срещу състава на Финландия, които победиха по–рано Скандинавия и Норвегия. Фетел разби Грьонхолм и имаше главна заслуга за титлата на Германия.

В първите кръгове Шумахер елиминира последователно двукратният шампион в НАСКАР Джими Джонсън и другият американец Травис Пристана. Една от най-големите катастрофи пък направи Себастиян Бурде, който се заби със своето бъги в предпазните огради.