Начало Автомобили Електрическа ракета на пътя – Ford Mustang Mach-E 1400

Електрическа ракета на пътя – Ford Mustang Mach-E 1400

995
0

Ford представя Mustang Mach-E 1400, изцяло електрическа ракета на пътя, демонстрираща мощта, която може да се изстиска, без да се използва и капка гориво. Следвайки плътно по петите 1419-те конски сили на изцяло електрическия Mustang Cobra Jet 1400, специализираният електрически кросоувър Mustang Mach-E, със своите седем електродвигателя и върхово аеродинамично притискане, е готов за писта, драг или гимкана – всяка форма на моторен спорт, при която може да се демонстрира как електрическото задвижване постига екстремно, типично за Mustang състезателно изпълнение.

Разработен в сътрудничество с американското тунинг студио RTR и изграден на бялото купе на Mustang Mach-E GT, прототипът разгръща пикова мощност над 1400 конски сили (1419 к.с.)

Шасито и двигателите работят в тандем за постигането на множество настройки, невъзможни за който и да е друг автомобил.

Mustang Mach-E 1400 има седем мотора – пет повече дори от Mustang Mach-E GT. Три са прикрепени към предния диференциал. Четири са отзад. Един задвижващ вал ги свързва с диференциалите, които имат огромен диапазон на регулиране. Целта е настроят колата за всичко – от дрифт до високоскоростни състезания на писта.

Шасито и задвижването са настроени по начин, позволяващ на екипа да изследва различни схеми, заедно с ефекта им върху консумацията на енергия и динамиката, включително задно задвижване, задвижване на всички колела и задвижване на предните колела. Настройките за дрифт и писта имат напълно различни конфигурации на контролни рамена и смяна на кормилното управление. Те позволяват необходимото екстремно поведение. Подаването на мощност може да се раздели равномерно между предно и задно предаване или изцяло към едното, или към другото. Аеродинамичното притискане е насочено над 1000 кг при 257 км/ч (160 мили/ч).

56,8-киловатчасова инсталирана батерия е съставена от никел манганови кобалтови клетки с ултра-висока производителност и висока скорост на разреждане. Акумулаторните батерии се охлаждат от диелектрична течност по време на зареждане.

Електронният усилвател на спирачките е интегриран, за да позволи серийно регенеративно спиране в комбинация с ABS и контрол на стабилността за оптимизиране на спирачната система.

Mustang Mach-E 1400 разполага със спирачки Brembo™, като състезателния автомобил Mustang GT4

Хидравличната ръчна спирачка е проектирана за дрифт и е интегрирана към управлението, за да може да се прекъсне предаването на мощност към задните мотори.

Mustang Mach-E 1400, който скоро ще дебютира на NASCAR, служи за тест на нови материали. Купето е изработено от органични композитни влакна – лека алтернатива на въглеродните, които изграждат останалата част от автомобила.

Ford инвестира по целия свят повече от 11,5 милиарда долара в електрически автомобили, като вече се приемат поръчки за първия му такъв глобален автомобил, електрическия кросоувър Mustang Mach-E. Първите изцяло електрически представители на модела за клиенти в Европа ще пристигнат в началото на следващата година.