Начало Тест драйв Електрическото Volvo С40 ускорява под 5 сек!

Електрическото Volvo С40 ускорява под 5 сек!

3186
0

Със сигурност едно от най-големите предимства на електрическите автомобилите е изключителната им динамика. Дори и най-убедените им противници не отричат отличното ускорение и възможности за рязко вдигане на скоростта. Те просто произтичат от основните характеристики на електродвигателите с огромния въртящ момент още при старта. За все по-нарастващия брой клиенти на тези коли не по-малко важни обаче са пробегът с едно зареждане и бързината, с която може да се направи то. Свързвайки тези най-важни характеристики в един продукт, шведите от Volvo са направили новото С40 Recharge.

Представителите на компанията в нашата страна от Мото-Пфое го демонстрираха пред медиите по възможно най-впечатляващ начин – на писта Дракон, край Пловдив. Макар и на съкратена дистанция от 200 метра всеки имаше възможност да ускори колата възможно най-бързо и да усети бързината и силата ѝ. Разбира се, с топ версията, задвижвана с два електродвигателя с 408 к.с. и 670 Nm въртящ момент.

Ускорението от място на това Volvo до 100 км/ч е наистина под 5 секунди – 4,7!

Но не по-малко важно е, че и по-слабите версии имат впечатляващи характеристики. Човек трудно може да се представи, че един все пак компактен кросоувър, който не изглежда нито като спортен хечбег, нито като muscle car може да има подобна динамика. Впечатлен съм и от поведението на колата като динамичност на магистрата с рязкото повишаване на скоростта от 110 на 140 км/ч и малко повече. В същото време пътното поведение е приятно, стегнато, но не грубо и прекалено твърдо.

Навлизайки в детайлите, на преден план излизат няколко важни елемента в развитието на модела, който компанията лансира през тази година. Външно дизайнът е много близък до познатото семейство на Volvo XC40/C40, но с фини промени. Има нови по-големи джанти, стъклен покрив и силует на купе с ново оформление на задната част. Така се подчертава динамиката на модела и външно, но сдържано, по скандинавски. Въпреки скосяването в салона има предостатъчно място и на задните седалки. Това направо ме изненадва, защото все пак е компактен SUV.

В духа на модерната епоха не се използва никъде естествена кожа. Материалите са качествени, но от ново поколение, а амбиантното осветление подчертава оригиналната им структура. Дизайнът на таблото, вертикалните въздуховоди и централният панел са типични за марката плюс модерните системи за свързаност и функционалност с вградени Google (Maps, Assistant, Play) +OTA.

При Volvo е абсолютно задължително системите за сигурност да са на топ ниво

По време на движение колата постоянно и неизменно ме предупреждава и побутва да не напускам лентата, че има коли в мъртвата зона, намалява при застигане на друг автомобил и т.н.

На таблото следя внимателно разхода на енергия, спадането на капацитета на батерията и изобщо поведението на колата в различните режими. Според производителя средният разход е от порядъка на 17,3 kWh на 100 км, което може да се постигне с по-нормално каране, без драг състезания, каквито правим ние. Разходът на магистралата при нашето каране отива на 25 на 100, което обаче все пак е доста приемливо.

За да увеличи пробега на С40, Volvo интегрира нова батерия в модела, която е с капацитет 78 kWh и нова система на охлаждане. Така при стандартно каране с едно зареждане могат да се направят 550 км! Това е наистина един от най-важните параметри за хората, които се интересуват от покупката на електроавтомобил. А дори в нашата страна те стават все повече.

Статистиката показва, че от началото на 2023 г. до края на септември регистрациите на електрически коли у нас са се увеличили със 130% спрямо същия период година по-рано, макар и това да представлява едва 6% от пазара

У нас обаче все пак има вече над 10 000 напълно електрически коли. А следващият много важен параметър за тях е възможността им за бързо зареждане. В този аспект новото С40 също е направило стъпка наред. Новата батерия може да се зарежда на бързозарядна DC станция 200 kWh вместо 150 както преди. От 10 до 80% батерията се „пълни“ за 28 минути.

Важно е също така, че с батерия 73 kWh се предлага и версия само с един електродвигател с постоянен магнит с 252 к.с., задвижващ задните колела. Пробегът на този вариант може да достигне 581 км по стандарта WLTP, като пътното поведение е характерно при това задно задвижване и е желано от клиентите на марката по принцип на много пазари.

Най-достъпната версия е с 238 к.с. и отново само задно задвижване. Батерията е 69 kWh, а пробегът – 477 км или с около 40 км повече от предходния вариант. Тази версия е с най-добрата цена от 118 360 лв. Сумата може да достигне до 141 050 лв. за топ версията Ultimate AWD с 408 к.с.