Алейш Еспаргаро става тест пилот на Хонда. Испанецът ще се присъедини към семейството на японския производител през 2025 г. и ще споделя тази роля с Щефан Брадл.
BREAKING 🚨 @AleixEspargaro will join @HRC_MotoGP as test rider in 2025 🔜#MotoGP pic.twitter.com/O7v55TRbCN
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 2, 2024
Хонда подписа договор с Еспаргаро. 34-годишният испанец трябва да подпомогне развитието на мотора RC213V. В момента машината е най-бавна на стартовата решетка и изостава сериозни от тези на европейските си конкуренти
Еспаргаро ще премине към японския производител в ролята на тест след края на състезателната си кариера. До момента той е спечелил три победи и 11 подиума в премиерния клас.
Идването на Еспаргаро бележи разширяването на тестовия екип на Хонда. Японският производител продължава да разчита и на Щефан Брадл. Световният шампион в Moto2 за 2011 г. е дългогодишен тестов и резервен пилот пилот на HRC. През годините Брадл записа редица участия с уайлдкард и като заместник на някой от титулярните пилоти на Хонда.
„Хонда Рейсинг Корпорейшън ще подсили тестовата си програма с присъединяването на Алейш Еспаргаро като тестови пилот през 2025 г.“, се казва в кратко изявление на HRC.
„С близо 250 старта в премиерния клас, 34-годишният пилот носи със себе си богат опит на машините за Гран При, както и три победи и над 1300 точки в MotoGP. Той ще се присъедини към дългогодишния член на HRC Щефан Брадл, за да продължи развитието на Хонда RC213V.“
Пристигането на Еспаргаро се смята за огромен стимул за Хонда. Японският производител се намира в продължителен спад и все още не може да се възстанови от лошата форма, в която се намира през последните години.
В края на миналата година Хонда загуби Марк Маркес. Шесткратният MotoGP шампион отиде в тима на Грезини Дукати. Догодина той ще премине в заводския тим на марката от Болоня.
Слабото представяне на Хонда накара Дорна да направи промени в правилата. Компанията направи нова система за компенсации, която да подпомогне Хонда. Марката има право на неограничени тестове през сезона, развитие на двигателя и аеродинамиката, както и повече участия с уайлдкард.
Хонда прави сериозни промени в мотора за тази година. Въпреки това, машината изостава много сериозно спрямо тези на Дукати, Априлия, КТМ и Ямаха. До момента Хонда няма представител на подиума или челната петорка и е твърдо на последното място при производителите.
Не се знае дали Еспаргаро ще запише участия с уайлдкард през 2025 г. Има известна вероятност той да пожелае да се включи в някоя от домашните си надпревари, особено тази в Барселона.
Very excited to start a new chapter in my career! Honoured to join HRC as a test rider & team player! Ill try my best to help them to be back at the top! pic.twitter.com/hTcQGnIJ5r
— Aleix Espargaró (@AleixEspargaro) July 2, 2024