Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шефът на Кадилак: Планираме да разговаряме или вече сме говорили с общо...

Шефът на Кадилак: Планираме да разговаряме или вече сме говорили с общо седем или осем пилоти

2568
0
Гуаню Жу, Греъм Лоудън, Кадилак
снимка: Заубер

Греъм Лоудън разкри малко повече информация относно пилотския състав на Кадилак за сезон 2026. Британецът разкри, че отборът „планира да разговаря или вече е разговарял със седем или осем пилоти.“ Според неговите думи, Кадилак следи няколко опитни състезатели, както и такива от САЩ като Колтън Херта и Джак Крофърд.

Кадилак ще се присъедини към F1 в началото на 2026 г. Американският отбор получи окончателно одобрение от ФИА и ръководството на F1. Така световният шампионат ще разполага с два американски екипа от следващия сезон.

Единствената останала мистерия, свързана с Кадилак, е пилотския състав. Отборът все още не обявява кои ще карат през следващата година. Очаква се това да стане ясно до края на настоящата кампания

Очаква се отборът да привлече в редиците си пилот с голям опит в F1. Заедно с него трябва да има и такъв от САЩ. Но според последните коментари на Марио Андрети, Кадилак най-вероятно ще трябва да изчака по-дълго, преди да може да привлече състезател от САЩ.

В края на миналата седмица ръководителят на новия отбор на Кадилак Греъм Лоудън даде малко повече информация по тази тема. Според думите на британеца, екипът „разговаря или тепърва ще проведе разговори със седем или осем пилоти“, макар и да не назова кои точно.

„Планираме да разговаряме или вече сме говорили с общо седем или осем пилоти. Няма да е изненада, че всеки състезател с доскорошен опит в F1 ще бъде включен в този списък“, сподели Лоудън пред Speed City.

„Искам да подчертая, че в момента всички обсъждания и разговори са предварителни. Те просто се опитват да разберат какви са нивата на интерес, какви са техните мотиви и други подобни неща. Със сигурност не сме в напреднала фаза на разговори с нито един пилот“, добави шефът на Кадилак.

Лоудън призна, че в момента в момента Кадилак се намира в много добра позиция. Екипът може да избира от няколко състезатели, които доскоро бяха на стартовата решетка. Сред тях са Серхио Перес, Валтери Ботас, Гуаню Жу и др.

„Има няколко души с голям опит. Това не са само хора, които се качват и карат, а такива, които са били в отбори, печелили шампионати, състезания или каквото и да е друго.“

„Но също така и хора, които са по-млади, но също имат опит, така че това е друга гледна точка. Също така има и обещаващи пилоти, които все още нямат опит в Гран при, но са се доказали и в младежките формули и юношеските категории“, обясни Лоудън.

„Като се има предвид, че не успяхме да бъдем активни на последния пазар на пилоти, в момента сме в доста добра позиция по отношение на пилотския състав за 2026-та. Неведнъж сме казвали, че подборът на пилоти ще бъде по заслуги. Затова се радвам, че всички хора, с които водим ранни разговори, са напълно способни пилоти от F1 и напълно способни да бъдат част от един добър и професионален отбор“, каза още шефът на Кадилак.

Лоудън разкри, че Кадилак следи напредъка на двама американски пилоти: Колтън Херта от Индикар и Джак Крофърд, който кара във Формула 2 и е част от академията на Астън Мартин. Но за да могат да карат в F1, те трябва да получат суперлиценз

„Колтън вече започна сезона в Индикар. Бих казал, че нямаше късмет в първото състезание. След това той кара много добре и завърши четвърти във второто състезание за сезона.

„Също така ще много интересно да видим как ще се справи Джак във Формула 2. Първият кръг в Мелбърн беше накъсан заради времето, което не му позволи да покаже на какво е способен.“

„Както сме казвали и преди, всеки би очаквал един отбор от F1 да наема пилотите си по заслуги. Ние ще направим точно. Но както често сме казвали и преди, нищо не гарантира, че на някакъв етап ще имаме един или повече пилоти от САЩ“, заключи шефът на Кадилак.

В момента има американски пилот, който разполага със суперлиценз- Логан Сарджънт. Той прекара сезон и половина от Уилямс, преди да бъде заменен от Франко Колапинто. Тази година Сарджънт трябваше да кара в Европейските серии Льо Ман. За нещастие, американецът се отказа от участието си и постави състезателната си кариера на пауза.