Начало MotoGP News Еспаргаро: Винаги съм смятал, че имам по-малък талант от много мои колеги

Еспаргаро: Винаги съм смятал, че имам по-малък талант от много мои колеги

79
0
Алейш Еспаргаро
Алейш Еспаргаро, снимка Априлия

Алейш Еспаргаро направи интересно признание, свързано с кариерата в MotoGP. Испанецът е на мнение, че „имал по-малък талант от много негови колеги.“ Затова той е категоричен, че е стигнал до това да се бори за победи и подиуми благодарение на доста упорита работа.

Еспаргаро прекрати активната си кариера по-рано този месец. 35-годишният испанецът взе участие в домашната си Гран при на пистата в Барселона и дори финишира в челната петица. Така той успя да запише силен резултат на родна земя и да зарадва сънародниците си по трибуните

Еспаргаро беше най-опитният пилот в MotoGP. Той бе неизменна част от световния шампионат от 2012 г. насам. Преди това той записа участия и през 2009 и 2010 г.

Кариерата на Еспаргаро премина през много възходи и паденията. Първоначално испанецът караше за тима на Прамак Дукати. После той изкара един сезон в Moto2, след което се върна и се състезаваше за тима на ART в по-малкия клас CRT. През 2014 г. Еспаргаро караше за екипа на Forward Racing и дори се качи на подиума в Гран при на Арагон. Така той стана първият пилот от тогавашния клас Open, който се качва на почетната стълбица.

Еспаргаро се присъедини към Сузуки в началото на 2015 г. Още същата година той записа първия си полпозишън в кралския клас. Макар да показа добра скорост и постоянство, Еспаргаро така и не успя да се качи на подиума. В края на 2016 г. той си тръгна от Сузуки за сметка на Алекс Ринс.

В началото на 2017 г. Еспаргаро се присъедини към проекта на Априлия. Марката от Ноале се намираше в сериозна криза и изоставаше сериозно от своите съперници. Макар да изпитваше сериозни затруднения, опитният испанец помогна за развитието на Априлия през следващите години.

През 2021 г. Еспаргаро записа първия си подиум, след като финишира трети в Гран при на Великобритания. Това беше и първи подиум за Априлия в модерната история на MotoGP. В началото на следващата кампания Еспаргаро стигна до дългоочаквания първи успех в MotoGP. Испанецът триумфира в Гран при на Аржентина и най-накрая се качи на най-високото стъпало на подиума. След това той добави още няколко подиума и финишира четвърти в крайното класиране.

Миналата година Еспаргаро спечели стартовете във Великобритания и Каталуния. За нещастие, липсата на постоянство и технически проблеми го оставиха вън от борбата за титлата.

Последната кампания на Еспаргаро в MotoGP беше много трудна. Испанецът така и не успя да свикне с подобрения мотор на Априлия. Той дори пропусна два старта заради контузия. В крайна сметка Еспаргаро финишира 11-ти в крайното класиране, без да запише подиум.

В един откровен преглед на кариерата си Еспаргаро заяви, че може да не е бил толкова талантлив, колкото най-добрите пилоти в сериите. Въпреки това е успял да спечели стартове от MotoGP, като е работил усилено и е създал положителна атмосфера около себе си

„Има едно изречение, което много хора използват- упоритата работа побеждава таланта. Аз наистина вярвам, че то е вярно“, сподели Еспаргаро.

„Винаги съм смятал, че имам по-малък талант от много мои колеги. Но знам, че ако работя много усърдно, използвам всички усилия, всички ресурси на моя екип, всички хора наоколо и имам добър екип наоколо и съм умен, мога да направя това, което искам. Бих искал да бъда запомнен като човек, който никога не се е отказвал“, добави испанецът.

Еспаргаро беше изключително емоционален след последното си участие за Априлия. Испанецът покара Хонда RS125- машината, с която направи дебюта си в световния шампионат по мотоциклетизъм преди 19 години. Преди това той поздрави новия световен шампион в кралския клас Хорхе Мартин, с когото е добър приятел. Именно Мартин ще заеме неговото място в Априлия през следващите две години.

„Имам много моменти. Когато направих последните обиколки с първия си [125-кубиков] мотор – беше невероятно да го видя и се чувствах като дете. Неделята също беше невероятна, когато дойдох в гаража и моята съпруга ми подари специална каска“, каза Еспаргаро.

„Бях изключително концентриран [преди състезанието]. Много съм горд, че успях да превключа бутона след много трудното [начало на деня]. Плаках на стартовата решетка. След като светна зелено, бях концентриран върху състезанието. Много съм горд от това. Когато пресякох карирания флаг, започнах да плача и не виждах нищо.“

„Спрях при Хорхе и той започна да ми повтаря: „успяхме, успяхме, това е и твое дело. Беше невероятно да се сбогувам с всички фенове тук, в Каталуня, с най-добрия ми приятел, който е световен шампион и да карам за последен път с Априлия. Това е 10/10. Ето защо казвам, че съм най-щастливият човек“, заключи Алейш Еспаргаро.

Догодина Еспаргаро ще бъде тестов пилот на Хонда. Испанецът ще опита да помогне на японския гигант да се върне в челото на колоната. По време на тестовете в Барселона той имаше възможност да изпробва мотора и да даде първата си обратна връзка. По-рано тази седмица той тества и на Херес. Не се изключва Еспаргаро да запише някое участие с уайлдкард.