Кармело Еспелета пропуска уикенда в Силвърстоун. Главният изпълнителен директор на Дорна няма да бъде на британското трасе, тъй като се възстановява след претърпяна операция. Това ще бъде първи случай от 33 години насам, в който Еспелета пропуска даден старт от MotoGP.
Еспелета ще пропусне Гран при на Великобритания в MotoGP този уикенд. Испанецът претърпя операция заради травма на гръбначния стълб. Състезанието на Силвърстоун ще бъде първата Гран при, която Еспелета пропуска, откакто Дорна Спортс пое шампионата през 1992 г.
Испанецът отдавна страда от заболяване на гръбначния стълб, засягащо два прешлена, което му причинява хронични болки. Досега той успяваше да се справи с това. В понеделник той реши да се подложи на операция, за да реши проблема.
Еспелета се надява да се завърне в падока за следващия кръг от световния шампионат, който ще се проведе след две седмици на пистата Моторланд Арагон. 79-годишният испанец присъства на всяко събитие от календара на MotoGP откакто Дорна под контрола през 1992 г. Той е главен изпълнителен директор на шампионата и едно от най-разпознаваемите лица в падока
Под негово ръководство са проведени повече от 500 старта. Силвърстоун ще бъде старт №563 откакто Дорна притежава шампионата, както и първият, който ще бъде пропусната от Еспелета.
Освен че е главен изпълнителен директор на Дорна, Еспелета е и най-големият индивидуален акционер в MotoGP. След предстоящата продажба на Либърти Медия той ще запази дял от компанията, възлизащ на приблизително 14%.
Либърти Медия придоби мажоритарен дял от Дорна преди малко повече от година. Сделката обаче все още не е одобрена от европейската Антитръстова комисия. Очакванията са това да се случи следващия месец. Тогава Либърти ще има пълен контрол над MotoGP, Moto2, Moto3, MotoE, както и Световния Супербайк шампионат (WSBK).
Очакванията са Еспелета да запази поста си и след идването на Либърти Медия. Макар да е на почти 80 години, испанецът няма намерение да се оттегля и ще продължи да ръководи шампионата. Неговият син Карлос Еспелета пък трябва да продължи да бъде спортен директор на MotoGP поне до края на 2026 г.
През 2027 г. MotoGP навлиза в нова ера. Тогава ще дебютират новите мотоциклети. Те ще бъдат с по-малък обем на двигателя (850 куб.см) и ограничена аеродинамика и електроника. Освен това Пирели ще наследи Мишлен като доставчик на гуми за кралския клас. Всички тези промени бяха направени под ръководството на Еспелета.
Forecast: 30% cloudy ☁️ 70% smiles ☺️#MotoGP #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/NrqVHtJYsp
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 22, 2025