Елфин Еванс зададе темпото в началната фаза на рали Монте Карло. Пилотът на Тойота спечели първите два специални етапа, които се проведоха миналата вечер. Еванс има 15.1 сек. аванс пред втория Тиери Нювил с Хюндай. За момента трети е миналогодишният победител и рекордьор по брой победи в надпреварата Себастиен Ожие също с Тойота.
This was @ElfynEvans‘ night 🔥 💪#WRC | #RallyeMonteCarlo
— World Rally Championship (@OfficialWRC) January 25, 2024
Рали Монте Карло е кръг №1 за сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда при смесени условия, като основно участниците карат по асфалт и лед. Ралито има общо 17 специални етапа с обща дължина от малко повече над 324 км. Разбира се, по-голямата част от отсечките са на територията на Франция.
В сряда се проведе шейкдаун на рали Монте Карло. Вчера в Княжеството пък се състоя официалната церемония по откриване на сезон 2024 в WRC.
Good luck everyone this weekend 💪#WRC #WRC2 #WRC3 I #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/InyhaWCEHA
— World Rally Championship (@OfficialWRC) January 25, 2024
Еванс спечели първия етап от тазгодишното издание на рали Монте Карло. Той бе с дължина от 21.01 км от Тоар до Сен-Жение. Втори на 5.2 сек. остана Танак. Естонецът се завъра в Хюндай след едногодишно отсъствие
Еванс беше най-бърз и в следващия 25.19-километров етап от Байонс до Бризие. Така пилотът на Тойота започна по много силен начин надпреварата и даде сериозна заявка за победата и борбата за световното първенство.
За разлика от предишните няколко години, сега условията бяха преобладаващо сухи. Това осигуриха сравнително високо ниво на сцепление по асфалтовите отсечки, които се проведоха през нощта.
„В първия етап имахме доста добро усещане“, сподели Еванс. „Изглеждаше, че имаме чисто преминаване. Второто беше малко по-сложно и имаше доста повече неща, свързани с условията и лъскавия асфалт.“
„Целта беше просто да минем чисто, а не каквото и да било друго. Разбира се, щастлив съм, но това е само началото“, добави пилотът на Тойота.
Второто място в рали Монте Карло се държи от Тиери Нювил с Хюндай. Белгиецът се притесняваше заради прегряването на гумите си в първата отсечка. Нювил изпревари Танак във второто минаване и се класира втори. Неговият съотборник се бореше с проблем с картографирането, заради който дроселът на неговия автомобил правеше залепваше. По-късно белгийският пилот разкри, че и той се е сблъскал с подобен проблем, както и третият пилот на Хюндай в тази надпревара Андреас Микелсен
„Изглежда, че моите съотборници са изправени пред подобни проблеми“, потвърди Нювил. „Ще работим по въпроса – момчетата знаят какво да правят и какъв е проблемът.“
Танак описа проблема така: „Не мога да се справя с това. „Когато вдигаме педала, отново сме на пълна газ.“
Себастиен Ожие даде трето време във вчерашния ден. Францизунът изостава от Еванс с 21.6 сек. Четвъртото място на Ожие днес означава, че деветкратният победител в рали Монте Карло е ощетен от по-мръсните пътни условия, причинени от автомобилите, минали преди него.
Четвъртото място е заето от Танак. Зад естонеца е Адриен Фурмо (М-Спорт Форд). Младият французин се завърна в Rally1, след като миналата година караше в по-ниския клас WRC2. Шестото място е заето от Такамото Кацута с третия автомобил на Тойота. Седми и осми са Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд) и Андреас Микелсен (Хюндай). В топ 10 влизат пилотите от WRC2 Пепе Лопес (Шкода) и Николай Грязин със Ситроен, който кара с български лиценз. В рали Монте Карло не участват Кале Рованпера (Тойота), както и Есапека Лапи и Дани Сордо от Хюндай.
Rally fans always show up ❤️🥹 pic.twitter.com/FqjlV2vus4
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 25, 2024