Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ежегоден доклад за управлението на състезанията в F1 е добра идея според...

Ежегоден доклад за управлението на състезанията в F1 е добра идея според Верстапен

465
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен заяви в началото на сезон 2022, че не вижда смисъл в публикуването доклада на ФИА относно събитията от Гран при на Абу Даби в края на 2021 г. Два старта по-късно каза, че всъщност смята за добра идея да се прави ежегоден анализ на управлението на състезанията. Разглеждането на случилото се в Абу Даби бе необичайно, тъй като международната федерация по принцип не провежда такива разследвания.

„Според мен е добре, че те показаха доклада на света – какво са разследвали (официално терминът бе „разглеждане“, тъй като „разследване“ носи асоциации за възможен проблем и дори умисъл – б.р.)“, заяви Верстапен

„Мисля, че този вид разследване трябва да се случва всяка година. Една организация или един отбор винаги се опитва да постигне подобрение, да си върши по-добре работата. Смятам, че това така или иначе е логичен процес.“

Всъщност в така нареченото разширено резюме на доклада на ФИА на практика нямаше нищо, което вече да не е известно. Липсваха и категорични заключения до каква степен взетите от рейс директора решения са повлияли върху събитията на пистата. „Човешка грешка“ бе посочена в решенията, взети от Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА (WMSC – World Motor Sport Council). Препоръките пък на практика вече бяха изпълнени, което доведе до въпроса какъв точно бе смисълът от доклад, от който не бе научено нищо ново и/или съществено.

Верстапен повтори също така позицията на голямата част от колегите си в F1, че още в началото на състезателен уикенд трябва да е ясно какво е позволено и какво не на пистата

„Като например за лимитите на пистата. Мисля, че в Бахрейн инструкцията с бялата линия например проработи наистина добре. Това е – никакви дискусии. Пилотите винаги обичат да изследват повече от пистата. Но ако инструкцията е „(лимитът е) бялата линия“, то тогава е бялата линия и няма заобикаляне“, обясни Верстапен.