Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари с нови крила и дифузьор в Барселона

Ферари с нови крила и дифузьор в Барселона

36
0

Тимът на Ферари подготвя за предстоящото състезание в Барселона половин дузина нови елементи по SF15-T. Според данните от симулатора в Маранело новият пакет би трябвало да подобри скоростта на колата с поне 0,3-0,4 сек.

Себастиан Фетел и Кими Райконен имат за програма в петъчните свободни тренировки да изпробват ново предно и задно крило, нов под, нов дифузьор, както и променено задно окачване, което бе разработено заедно с австрийците от AVL в Грац.

Според източници от Италия засега няма да има скъсяване на носа и сериозна промяна в задвижващата система. Идеи за тяхното развитие обаче ще бъдат изпитани в тестовете след състезанието в Испания от третия пилот Естебан Гутиерес.

Според водещия F1 редактор на BBC Андрю Бенсън изоставането в мощността на задвижващата система на Ферари през миналата година спрямо Мерцедес е била 50 к.с., но те вече са наваксани. Той посочва в анализа си, че 65 к.с. са добавени към агрегата на Скудерията. Мерцедес пък били напреднали не с 50 к.с., за колкото се говореше, а по-скоро с 15-20 к.с. Изчисленията и засечените от началото на сезона данни показвали, че тимът от Бракли все още има предимство по отношение на скоростта, но то е много малко.

„При това положение разликата във времената за обиколка между Ферари и Мерцедес вероятно се дължи на шасито, пилота и разликата между работата на двата болида с гумите”, продължава Бенсън. „А тези показатели са толкова близки, че ако Ферари нагласи всичко правилно, Мерцедес може да бъде победен.”

В анализа се посочва, че SF15-T работи по-добре с гумите, което е предимство в състезанията. Има известно изоставане в квалификациите заради по-трудното загряване до оптимална работна температура в рамките на една обиколка.

Техническият директор на екипа от Маранело Джеймс Алисън пък посочва, че напредъкът с тазгодишния автомобил „се дължи почти по равно на шасито и на задвижващата система”. Според Бенсън в Мерцедес били убедени, че двигателят на Ферари на практика е на едно ниво с техния и съответно остатъчното изоставане се дължи на други компоненти.

По SF15-T продължава да се работи. Алисън посочи още след първите стартове за 2015 г., че се вълнува много от развойната програма на екипа. Очаква се – вероятно още в началото на юни за Гран при на Канада – подобрение на мотора с още 15 к.с. Ферари разполага и с повече възможности за развитие на задвижващата система от Мерцедес.

„Ще подобряваме представянето на болида си по възможно най-бързия начин. Във фабриката се работи по много неща в момента, които ще се появят в автомобила максимално бързо, а след тях идват още. Смятаме, че можем да запишем още по-голям прогрес през останалата част от годината”, допълни Алисън.

Повече за развитието на задвижващите системи във Формула 1 – в новия брой 182 на ClubS1.