F1 е платила огромна сума за закупуването на парцел в Лас Вегас. Американският град ще се завърне в календара на световния шампионат през сезон 2023. Според информацията, от Либърти Медия са похарчил 240 млн. долара, за да купят терен, в който ще изгради комплекс от питлейни и падок за бъдещата надпревара.
Лас Вегас ще се завърне в календара на Формула 1 от 2023 г. Последно спортът беше в развлекателния град през 1982 г. Тогава домакин бе доста странно трасе, разположено на паркинга около хотел Цезар Палас. Сегашното състезание ще бъде нощно и трябва да се проведе на нова улична писта в събота вечер през ноември.
За да изгради комплекс от питлейни и падок, както и други изисквания, F1 закупи 39 акра недвижими имоти (повече от 150 000 квадратни метра) на изток от известния Лас Вегас Стрип.
Либърти Медия сподели подробности за покупката на парцела в Лас Вегас
Главеният изпълнителен директор на собствениците на търговските права на F1 Грег наскоро обясни този стратегически ход. Той гарантира подходящо разположение на падока за пистата, която ще се движи по протежение на булевард „Стрип“ и ще включва много от известните забележителности на града.
„F1 и Либърти Медия сами промотират състезанието в партньорство с местните заинтересовани страни и Live Nation“, обясни Мафей.
„Бих искал да отбележа, че Либърти Медия сключи споразумение за придобиване на 39 акра източно от пистата, за да затвърди дизайна на трасето и да създаде капацитет за пистата и падока.
„Очаквам тази сделка да приключи през второто тримесечие. Цената на покупката е около 240 млн. долара. Той ще бъде финансиран от наличните парични средства на ниво група F1.“
Наличието на „постоянен“ комплекс от боксове и падоци се цели избягване на огромна логистична операция. По този начин няма да има монтиране и демонтиране на различни временни сгради в претъпкания град при всяко посещение на F1 в Лас Вегас.
Лас Вегас ще стане третото състезание в САЩ в календара на Формула 1 през следващата година. Надпреварата ще се присъедини към Остин и Маями. В момента спортът продължава да се развива в цялата страна.
Главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали отбеляза огромното впечатление, което съобщението за Вегас е направило в социалните мрежи. Новината за завръщането на надпреварата беше обявена през месец март.
„През 24-те часа след официалното обявяване, курортите в Лас Вегас получиха повече заявки за резервации на хотелски стаи от всеки друг еднодневен период в историята си“, каза Доменикали.
„Освен това видяхме, че обявяването на събитието предизвика четири пъти по-голяма активност в социалните медии, отколкото обявяването на Супербоул 2024 г. Това събитие също ще се проведе в Лас Вегас.“
„Именно тези възможности ни накараха да поемем ролята на промоутър за това състезание. Вярваме, че тази роля ще ни осигури ценна информация за целия свят“, заключи Стефано Доменикали.