Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 хареса уикенда в Маями: Винаги сме искали да подражаваме на Супербоул,...

F1 хареса уикенда в Маями: Винаги сме искали да подражаваме на Супербоул, заяви Рос Браун

902
0
Формула 1, F1, Гран при на Маями, Маями
снимка: Алфа Ромео

От момента, в който придоби търговските права на Формула 1, Либърти Медия изрази желание да увеличи шоу елемента в спорта. И го прави в някаква степен, макар че е далеч от първоначално заявеното намерение всеки старт да напомня като блясък и ексклузивност Супербоул. Най-голямото постижение досега е документалната поредица Drive to Survive. Ролята ѝ за скока в популярността на Формула 1 особено в САЩ се отбелязва при всеки удобен и не толкова удобен случай. Гран при на Маями обаче бе шоу, каквото и в Остин не са правили.

Цялата седмица в Маями бе натъпкана със спонсорски и промоционални събития. Спортът излизаше на преден план единствено по време на самите сесии на писта

В Маями се обсъждаше повече вечерята на Пиер Гасли с баскетболната легенда Майкъл Джордан, отколкото разликите в темпото според изчисленията от петъчните тренировки. Разгоря се истинска разправия дали Маями се опитва да е новото Монако, колко безумна е фалшивата марина на територията на пистата и как е възможно две лимонади да струват 35 долара. Цените на мърчандайза около трасето бяха двойни на тези в Европа. В падока трудно се ходеше от количеството народ. Някои американски звезди дори се оказаха в необичайна ситуация – да не са най-търсените и следените от камерите за сметка на пилотите от Формула 1. Но в крайна сметка това бе Гран при старт, а не мач от НФЛ или НБА.

Звезди меко казано не липсваха и за голяма част от тях се употребяваше определението „легенда“. Бившата първа дама на Съединените щати Мишел Обама, Дейвид и Ромео Бекъм, Серина и Винъс Уилямс, Джеймс Кордън, DJ Калед, Фарел Уилямс, Линдзи Вон, Том Брейди, Bad Bunny, Майкъл Дъглас, Джордж Лукас, Майкъл Бей, Will.I.Am, Аштън Къчър и Мила Кунис, Кейтлин Дженър, Мат Деймън, Тиесто, Джейми Фокс и кой ли не още. И това очевидно допада на Формула 1 заедно с рекордната телевизионна аудитория за Щатите от 2,6 млн. души.

„Винаги сме имали амбицията да подражаваме на Супербоул, особено в Америка и мисля, че се доближаваме до тази цел. Разбира се, нашите събития се провеждат в рамките на няколко дни. Но като цяло всичко беше великолепно“, заяви управляващият спортните въпроси в F1 от страна на Либърти Медия Рос Браун

Бившият технически шеф на Бенетон, Ферари и ръководител на Мерцедес в Гран при заяви в разговора си с американското шоу за автомобилен спорт SpeedCity Broadcasting, че този подход не работи за всяка страна.

„Не е подходящ за всяка среда. Но Маями е страхотен шаблон за подобен тип събития. Само да наблюдаваш как се забавляваха хората – имаше състезание за гледане и толкова други неща (покрай пистата). Просто беше сензационно.“

Всъщност не всичко бе толкова сензационно. Известният журналист Адам Купър например сподели в Туитър, че хора от маркетинга на някои отбори са определили Падок клуба в Маями като „трагедия“. Билетите за там са били по 13 000 долара, а обслужването не отговаряло изобщо на астрономическата цена. Падок клубът бил поверен на местна организация, а не на обичайната от F1. В края на уикенда потенциални спонсори са заявили, че повече няма да стъпят на Гран при заради преживяването там.

В Маями установиха също така колко скъпо е организирането на старт от Формула 1

„Ако ме бяхте попитали преди шест месеца, очакванията ми бяха дори да излезем на печалба предвид как вървяха приходите“, заяви Том Гарфънкъл, вицепрезидент и CEO на Маями Долфинс и стадиона Хард Рок, както и управляващ партньор в организаторския комитет на F1 надпреварата.

„Разходите бяха такива, че тази година няма да направим никакви пари. За нас беше много важно направим едно страхотно събитие. Просто разходите далеч надхвърлиха очакванията ни.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)