Начало Formula 1 News Фетел пред пилотите на Ред Бул във втората сесия на трасето до...

Фетел пред пилотите на Ред Бул във втората сесия на трасето до Будапеща

10
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел даде най-доброто време във втората петъчна тренировка преди Гран при на Унгария. Втори и трети се класираха пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо. Кими Райконен записа четвърто време с второто Ферари, а Люис Хамилтън и Валтери Ботас отново бяха пети и шести.

В началото на втората тренировка температурата на пистата вече доближаваше 50 градуса. Тази на въздуха бе 29. Себастиан Фетел бързо оглави класирането с 1:17.997 мин. Той бе с гуми софт, докато съотборникът му Кими Райконен започна работа с медиум.

Хамилтън и Ботас изместиха Фетел на трета позиция, като англичанинът бе по-бърз от съотборника си (1:17.875 мин) с 0,218 сек. Себастиан пък сбърка в следващия си тур на първи завой. В продължилата си серия Ботас на свой ред излезе пръв, но Люис – въпреки ново излитане от трасето – бе още по-бърз (1:17.587).

Щофел Вандоорн отново имаше проблеми със задвижващата си система, същото се случи броени минути по-късно и с Фернандо Алонсо.

Междувременно Макс Верстапен се вклини между двата Мерцедес-а – на 0,277 сек зад Хамилтън.

Със следващия си тур Макс вече бе пръв с 1:17.509 мин. Даниел Рикиардо, който този уикенд е с по-стара спецификация на задвижващата система в сравнение със съекипника си, излезе втори – само на 0,047 сек.

Половин час след началото големите екипи преминаха на гуми ултрасофт. Времето на Фетел бе с 0,675 сек по-добро от това на Верстапен, дадено със софт. Кевин Магнусен пък се обади, че има сериозно недозавиване, както и проблем с двигателя.

Състезателите на Мерцедес се прибраха в бокса без да направят бързи обиколки с най-меките гуми. Верстапен и Рикиардо се наредиха втори и трети – съответно на 0,074 и 0,227 сек. Австралиецът се оплака, че балансът на автомобила му не е добър, а Хамилтън съобщи за капки дъжд на трасето. От питуола на Мерцедес му отговориха, че в района има буря, но тя се отдалечава от пистата, а Люис каза, че е видял светкавици.

40 минути преди края на тренировката Вандоорн излетя на пети завой и се завъртя. Успя да върне Макларън-а си на трасето, а по радиото каза, че автомобилът не е пострадал, но не знае какво се е случило.

В следващата си серия Верстапен (отново с най-меките гуми) бе в състезателна симулация. „Доста тъмно е тук”, каза той по радиото, както и още неколцина пилоти, отбелязващи заоблачаването над Хунгароринг.

От Мерцедес потвърдиха, че пилотите им работят за надпреварата, което означаваше, че няма да правят бързи обиколки с ултрасофт. Верстапен пък стана поредният пилот, недоволен от трафика. „Постоянно попадам на някого, наистина ли нямаше пролука?”, попита той тима си. Преди това Ериксон се обади, че Ланс Строл изобщо не го е видял, а Серхио Перес заяви, че Нико Хюлкенберг го е блокирал. Фетел не бе доволен от Карлос Сайнц.  

Малко след това Ериксон бе спрян от екипа си на излизане от питлейна. Шведът направи тренировъчен питстоп и тръгна, при което в радиото веднага му повториха неколкократно да изключи колата.

В последните минути от сесията Райконен сложи гуми медиум, а състезателите на Мерцедес – софт. Със средната по твърдост смес за уикенда бе и Верстапен.

„Щофел, сигурно си видял бурята, но според радара тя няма да ни приближи”, съобщиха на Вандоорн от Макларън.

До края на сесията екипите продължиха с дългите серии от обиколки. Имаше още някои сблъсъци заради трафика. Брендън Хартли се ядоса на Алонсо: „Той пак го направи!”, възкликна новозеландецът, след като се озова зад пилота на Макларън в предпоследния завой.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter